تور ترکیه ارزان: سفر 3 روزه به کوش آداسی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، کوش آداسی از شهرهای بندری زیبای ترکیه است که با داشتن ساحل مدیترانه ایش مورد توجه بسیاری از گردشگران است. با برنامه سفر 3 روزه به کوش آداسی همراه خبرنگاران باشید.

تور ترکیه ارزان: سفر 3 روزه به کوش آداسی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کوش آداسی با نام زیبا و رویاییش که به معنی جزیره پرنده است، در 71 کیلومتری استان آیدین و در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته است و یکی از مقاصد مهم گردشگری در تور ترکیه است. این شهر بندری به خاطر جزایر و ساحل آرام و دلپذیرش، بناهای تاریخی که در خود جای داده است و داشتن سرگرمیات مفرحی که در اختیار مهمانان خود قرار می دهد، مجذوب کنندهیت خاصی برای گردشگران این شهر ایجاد نموده است.

در ادامه، برنامه سفر 3 روزه به کوش آداسی ارائه خواهد شد که در آن کوشش شده است علاوه بر ذکر تماشای ها و جاذبه های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در برترین حالت ممکن لحاظ گردد. بدیهی است این برنامه سفر از جانب خبرنگاران معین شده است و طبیعتا گردشگران می توانند با توجه به زمان بندی خود و برنامه ای که دارند نوعی دیگر برنامه ریزی نمایند؛ دوستان خبرنگارانیی عزیز، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

جهت سفر در سه روز

روز اول

در روز اول قصد داریم به تماشا بخش های معروف کوش آداسی برویم؛ زمان آغاز بازدید را 10 صبح در نظر می گیریم.

جزیره کبوتر (Güvercinada)

  • آدرس: Kusadasi Merkez, Kusadasi
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 1:30 دقیقه

در نزدیکی کوش آدسی، جهتی 350 متری شما را به جزیره مجذوب کننده کبوتر می رساند که در آن بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی روی صخره های سنگی وجود دارد (که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی بدل شد). این جزیره به نوعی معرف نماد شهر است و در فصل مهاجرات پرندگان خانه پرندگان می گردد. د یوار و برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته است، بعدها در حدود قرن 19 به این قلعه اضافه شده است. این جزیره برای گردشگرانی که در پی آرامش و به دور از هیجان شهری هستند محلی مناسب است. این جزیره در شب و با نورپردازی زیبایش جلوه بسیار مجذوب کنندهی به شهر می بخشد.

ساحل بانوان (Kadinlar Denizi)

  • آدرس: Kadınlar Denizi Mahallesi, 09400 Kuşadası
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 3 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 3 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 6 دقیقه با ماشین

این ساحل که در دو کیلومتری شهر قرار گرفته است، پرطرفدارترین و شلوغ ترین خط ساحلی در کوش آداسی است. در این ساحل ورزش های آبی پرهیجان زیادی وجود دارد؛ و با داشتن ساحل زیبا و آب شفاف مورد توجه بسیاری از گردشگران است. این ساحل در تابستان ها و به خصوص در آخر هفته اوج شلوغی خود را دارد و در روزهای غیر تعطیل جمعیت کمتری در این ساحل دیده می گردد.

پیشنهاد ناهار

بعد از قدم زدن در جزیره کبوتر و گردش و سرگرمی در ساحل بانوان به وقت ناهار نزدیک می شویم؛ در اطراف ساحل کافه ها و رستوران های بسیاری وجود دارد و دو رستوران پیشنهادی ما موارد زیر هستند.

رستوران Ferah Restaurant

این رستوران که از ساعت 10 صبح تا 2 صبح باز است غذاهای بسیاز لذیذ مدیترانه ای و ترکیه ای را طبخ می نماید و با داشتن منظره زیبا از دریا و منظره زیبایی که دارد خوردن وعده ناهار را بسیار لذت بخش تر می نماید.

رستوران Some Where Else

این رستوران غذاهای متنوع مدیترانه ای و اروپایی را سرو می نماید و در فاصله 3 دقیقه پیاده روی از ساحل بانوان قرار گرفته است و بسیاری از گردشگران که به این رستوران آمده اند علاقه مند به تست دوباره غذاهای خوشمزه آن بوده اند.

پریه نه (Priene)

  • آدرس: Güllübahçe Mahallesi, 09230 Söke
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 37 دقیقه با ماشین

شهر Priene شهری تاریخی است که در دوران یونان باستان ساخته شده است و به وسیله منظره ها بسیار زیبای کوهستانی احاطه شده و منظره ای بسیار خوش عکس را به وجود آورده است. این بندر تاریخی بین سال های 300 تا 450 قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج خود بود، زمانی که لنگرگاه های آن پر از تاجران و معاملات تجاری بود. مهم ترین جاذبه این منطقه معبد آتنا است که معماری آن به سبک کلاسیک یونان طراحی شده است. اینجا تئاتر 6500 نفری هم دارد که به خوبی حفظ شده است. این شهر متروکه زیبا در 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار گرفته است و به عنوان مقصد آخر در روز اول در نظر گرفته شده است.

روز دوم

برای روز دوم قصد داریم در ابتدا به پارک آبی آدالند در کوش آداسی برویم و سپس گذری در شهری تاریخی و معروف افسوس داشته باشیم.

پارک آبی آدالند (Adaland)

  • آدرس: Çamlimanı Mevki, Kuştur Önü Yolu Caddesi No:27
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 3 ساعت

کوش آداسی دارای سه پارک آبی معروف است که دوتای آن در لیست برترین های اروپا قرار گرفته است. برای رفتن به این پارک آبی اغلب سرویس های رایگان وجود دارد. این پارک بخش های مختلفی از جمله نمایش دلفین ها و سرسره های متفاوت و هیجان انگیزی را شامل می گردد. لحظات نشاط آوری را می توانید در این پارک آبی تجربه کنید.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی را در پارک سپری نموده اید بهتر است قبل از خارج شدن از پارک و رفتن به جاذبه دیگر در رستوران های همین پارک، ناهار را نوش جان نموده و بعد از کمی استراحت به سمت جاذبه دیگر حرکت کنید.

معبد آرتمیس (Temple of Artemis)

  • آدرس: Atatürk Mh, Dr. Sabri Yayla Blv
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 3 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 14 دقیقه با ماشین

معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفت گانه جهان است که در نزدیکی شهر سلجوق و بناهای تاریخی اِفِسوس قرار گرفته است. این بنا در سال 550 قبل از میلاد به افتخار ایزد بانویی ساخته شده بود که به وسیله یونانیان با آرتمیس معروفیت داشت. این معبد هم به عنوان محلی برای داد و ستد و هم به عنوان مکانی مذهبی مورد استفاده قرار میگرفت. در طی سال ها، بازرگانان، جهانگردان، صنعتگران و پادشاهان از این محل مقدس تماشا می کردند و در جهت ادای احترام هدایای را تقدیم می کردند. تماشا این مکان باستانی تجربه ای منحصربه فرد است که شما را با خود به سفری باستانی می برد.

کلیسای سنت جان (Basilica of St. John)

  • آدرس: Atatürk Mh., St. Jean Cd. No:3, 35920 Selçuk/İzmirr
  • ساعت بازدید: 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 6 دقیقه با ماشین

باسیلیکای سنت جان کلیسایی در اِفِسوس است که در قرن ششم ساخته شده است. این بنا روی محل دفن یوحنا که یکی از حواریون بود، قرار گرفته است. دروازه اصلی کلیسا جهت اصلی ورودی به کلیسا است که با حصاری از سنگ های مرمر محافظت می گردد. این کلیسا یکی از جاذبه های مطرح کشور ترکیه است که بازتماشامایندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

خانه ورجین ماری (House of the Virgin Mary)

  • آدرس: Sultaniye Mahallesi, 35922 Selçuk/İzmir
  • ساعت بازدید: 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 6 دقیقه پیاده روی

خانه ویرجین ماری محل زندگی مریم مقدس در واپسین روزهای زندگیش بوده است که نمونه ای از معماری رومی است که به طور کامل از سنگ ساخته شده است. پس از مرگ وی این خانه تبدیل به کلیسا شد و بسیاری از گوشه و کنار جهان برای تماشا این مکان به اینجا سفر می نمایند. امروزه فقط قسمت مرکزی آن و یک اتاق که در طرف راست محراب قرار گرفته است برای بازدید عموم باز است.

پس از بازگشت از این تماشای های تاریخی به مرکز شهر و کمی استراحت، پیشنهاد می گردد که برای گشتی در شهر و قدم زدن شبانه به بازاچه ها و مراکز خرید کوش آداسی سر بزنید.

روز سوم

در روز سوم و آخرین روز سفر در کوش آداسی قصد داریم به سفر خود رنگ و طعم متفاوتی بدهیم و هیجان آن را بیشتر کنیم.

غواصی در دریای اژه (Active Blue Diving Center)

  • آدرس: Türkmen Mahallesi, TURKMEN MAHALLESI TUKEL APT 301 SOKAK NO:1/A, 09400 Kuşadası
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 8 شب
  • مدت زمان بازدید: 3 ساعت

کوش آداسی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و به دلیل اینکه دریای زیبای اژه آن را احاطه نموده است فرصت بسیار مناسبی برای تجربه کردن ورزش های آبی و به خصوص غواصی است. شاید یکی از مهمترین دلیل توجه گردشگران به این منطقه تجربه شنا و غواصی در آب های مدیترانه ای باشد. یکی از مراکز خوب و عالی برای غواصی با کادری حرفه ای در این زمینه Active Blue Diving Center است که بخش های مختلفی را برای غواصی گردشگران چه در حالت مبتدی و حرفه ای مهیا نموده است.

پیشنهاد ناهار

بعد از غواصی و مطمینا خستگی بعد از آن نوبت به خوردن ناهار می رسد؛ در کنار این مرکز رستوران های بسیاری وجود دارد اما دو رستوران پیشنهادی به توضیح زیر است.

رستوران Saray

این رستوران با غذاهای لذیذ مدیترانه ای و ترکی میزبان مهمانان خود است؛ بعلاوه با داشتن فضایی آرام و کارکنانی خوش برخورد محیطی دوس داشتنی را برای مهمانان خود فراهم نموده است.

رستوران Mezgit

این رستوران گزینه مناسبی برای علاقه مندان به غذاهای دریایی است و یکی از برترین ها در این مورد است؛ بعلاوه منوی آن ها شامل غذاهای مدیترانه ای و ترکیه ای نیز است و می توان گفت که دارای کیفیت بالای غذایی از نگاه گردشگران بوده است.

شبه جزیره دیلک (Dilek)

  • آدرس: Güzelçamlı , Kuşadası
  • ساعت بازدید: 8 صبح تا 8:30 شب
  • مدت زمان بازدید: 3 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 1:30 دقیقه

شبه جزیره دیلک منظقه ای زیبا با منظره ساحلی و کوهستانی است. این شبه جزیره، یک پارک ملی است که در 26 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است و می تواند یک گزینه عالی برای یک گردش عصرگاهی باشد . در این شبه جزیره، چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ساحل آیدینلیک (Aydınlık) و کاراسو کویو (Karasu Koyu) اشاره نمود. غار زئوس (Zeus Magarası) از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که فرصت مناسبی را برای پیاده روی در جهتهای جنگلی این پارک فراهم می نماید. این شبه جزیره برای عاشقان طبیعت و کسانی که در پی آرامشی به دور از هیاهوی شهری هستند مناسب است.

تور شبانه کشتی

در آخرین بخش از سفر خود در این شهر زیبا تور شبانه را انتخاب نموده ایم که برای این منظور کشتی های زیبای بسیاری وجود دارد و با برترین خدمات از مهمانان خود پذیرایی می نمایند. این تورها برنامه های متفاوتی دارند و اغلب از 8 شب آغاز می شوند. تماشا منظره شبانه شهر از کشتی و شنیدن موسیقی محلی در کنار یک شام فوق العاده لحظات خوش این سفر را در فکر تثبیت می نماید.

پس از سفری سه روزه در کوش آداسی به انتهای سفر خود می رسیم. خاطر نشان می شویم که در ساعات آزاد و شب ها می توان به مراکز خرید برویم و از سرگرمیاتی که در داخل شهر وجود دارد بهره ببریم و کافه ها و رستوران های مختلف را امتحان کنیم. در آخر یادآور می شویم که این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می توانید با توجه به علایق خود برنامه ریزی دیگری داشته باشید و ترتیب مکان ها را جور دیگر برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / get.google.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1960

به "تور ترکیه ارزان: سفر 3 روزه به کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: سفر 3 روزه به کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید