سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری در همدان برگزار می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری در حاشیه چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (14-12 نوامبر 2018) در همدان برگزار خواهد شد.

سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری در همدان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، این سمینار دارای سه پنل است، آنالیز اینکه چگونه داده های بزرگ، الگوهای بازرگانی نوآورانه، خدمات دیجیتالی و بازاریابی و دیگر فناوری های جدید می توانند پایداری، سودآوری و رقابت پذیری بلندمدت محصولات گردشگری فرهنگی را حفظ نمایند. پنل اصلی این موضوع را مورد آنالیز قرار می دهد که چگونه نوآوری و فناوری فرصت های جدیدی را برای ایجاد انگیزه بازیگران جدید جهت ورود به بخش گردشگری فرهنگی فراهم می نماید.

بر اساس برآوردها از هر 10 گردشگر، چهار گردشگر مقصد خود را بر اساس جاذبه های فرهنگی انتخاب می نمایند. در این کنفرانس آنالیز می گردد که چگونه انتخاب مقصد به طور فزاینده ای توسط عوامل نامحسوسی مانند فرهنگ، تاریخ، سنت ها و فضای محل، یا ارتباط آن مقصد با شخصیت ها، ایده ها و رویدادها، موجب ایجاد انگیزه می گردد.

همدان، به عنوان میزبان، که به لحاظ تاریخی به دانشمندان و شاعران معروف ایران شهرت دارد، امروزه به خاطر میراث غنی صنایع دستی خود، یعنی سفال شناخته شده است. شهر کوچک لالجین در استان همدان در سال 2016 در شورای دنیای صنایع دستی به عنوان پایتخت دنیای سفال معین شده است. ضمن آنکه علیصدر، بزرگترین غار آبی دنیا، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهور آن شهر شناخته می گردد.

این سمینار، در کنار چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان دنیای گردشگری، به طور مشترک توسط سازمان دنیای گردشگری (UNWTO)، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و شرکت گردشگری علیصدر برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 308

به "سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری در همدان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری در همدان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید