ضرورت اجرای دقیق کارورزی دانشجو معلمان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی و نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اهمیت برشمرده شدن برنامه کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان، بر اجرای دقیق کارورزی به عنوان تقویت کننده توانمندی های حرفه ای دانشجو معلمان تاکید شد.

ضرورت اجرای دقیق کارورزی دانشجو معلمان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی معاونت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای اجرای مطلوب کارورزی نیم سال نخست سال تحصیلی جاری دانشجو معلمان سراسر کشور در مدارس محل سکونت در مکان دفتر نظارت برگزار گردید و در این نشست، دکتر طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت و نقش برنامه کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان، از اجرای این برنامه برای نخستین بار با همکاری آموزش و پرورش اطلاع داد و گفت: در نیم سال نخست تحصیلی و شرایط کرونایی کشور، به منظور مقابله با ویروس کرونا، برنامه کارورزی دانشجو معلمان کشور با همکاری آموزش و پرورش و مدارس محل سکونت این افراد برگزار می گردد.

وی، با مهم برشمردن نظارت و دقت بر چگونگی و اجرای فرایند کار از نقش اثرگذار معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در این خصوص سخن گفت و اضافه کرد: اعمال یک نظارت درست با کار کارشناسی دقیق در برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سال تحصیلی کرونایی کشور لازم و لازم است.

در ادامه این نشست، دکتر رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از کارورزی دانشجو معلمان به عنوان مولفه مهم و اساسی فرایند تربیت معلم یاد کرد و اضافه کرد: کارورزی دانشجو معلم در مدرسه گویای هویت و تکوین هویت معلمی در اوست.

این مقام مسئول، با اشاره به تعامل خوب آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان، از کارورزی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تربیت معلم یاد کرد و گفت: دانشجو معلم با سپری کردن دوره کارورزی خود در کنار معلمی با تجربه و کارآزموده با مشاهده و دریافت اصول و فنون معلمی مهارت های کسب شده خود را تکمیل می نماید.

وی، کارورزی را تقویت کننده توانمندی های حرفه ای دانشجو معلمان اعلام و توضیح داد: اجرای صحیح این طرح هماهنگی علم و عمل دانشجو معلم در تدریس آزمایشی و کسب آمادگی وی برای تدریس نهایی در کلاس درس به دانش آموز این مرز و بوم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،دکتر کچوئیان در انتها با استقبال از درخواست دکتر روشندل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و در دستور کار قرار دادن این موضوع ابراز خرسندی کرد: با همکاری دو معاونت شاهد اجرای کیفی برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سطح کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1226

به "ضرورت اجرای دقیق کارورزی دانشجو معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اجرای دقیق کارورزی دانشجو معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید