ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب گفت: ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است.

ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، امیر مطلوبی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب، اظهار کرد: اقامتگاهای شهرستان تکاب با ظرفیت 350 نفر آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستند.

او با بیان اینکه بوم گردی آتر به تنهایی 80 نفر ظرفیت دارد، اضافه نمود: این واحد در دهه فجر امسال افتتاح شده و هزینه اقامت در این واحدها خیلی کمتر از هتل است.

مطلوبی گفت: 6 واحد بومگردی این شهرستان در دو کیلومتری تخت سلیمان قرار گرفته که 5 واحد در روستای نصرت آباد و یک واحد در روستای بابانظر واقع است.

این مقام مسوول بیان نمود: عید نوروز یک فرصت مهم برای معرفی این آثار تلقی می گردد، چرا که مسافرین و گردشگران برای دیدن جاذبه های گردشگری به استان آذربایجان غربی سفر می نمایند و تکاب نیز بدلیل داشتن طبیعتی زیبا با آثار تاریخی جذاب هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب توضیح داد: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان شامل تخت سلیمان، کوه زندان ، چشمه های آبگرم نصرت اباد و قینرجه ، چمن متحرک چملی گول ، مساجد تاریخی ، قلعه های تاریخی، زندان برنجه ، آبشار قینرجه ، حمامهای تاریخی، دژ ساریقورخان ، پل ساروق، سد قجور، یخچال تاریخی اغولبیک و دژ بلقیس است.

شهرستان تکاب یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب شرقی این استان واقع شده و این شهرستان بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال 1385 خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام های مرکزی و تخت سلیمان، با یک شهر و 6 دهستان بوده و مجموعه جهانی تخت سلیمانو آثار باستانی که در آن واقع شده است، از مهم ترین و معروف ترین مراکز تاریخ و تمدن کشور ایران است که در کوهستان های غرب کشور، در نقطه ای بسیار باصفا و خوش آب و هوا واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 278

به "ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید