غذا های مخصوص روز های سرد سال کدامند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، روز های سرد سال، خوراکی ها و غذا های مخصوص خودش را دارد. از انواع سوپ ها تا نوشیدنی های گرم که همگی در هوای سرد می چسبد. اما، بهتر است از غذا ها و نوشیدنی هایی استفاده کنیم که خواص آن ها به تقویت ایمنی بدن ما یاری می نمایند.

غذا های مخصوص روز های سرد سال کدامند

شروع فصل سرد برترین زمانی است که به سراغ جو دوسر بروید.

جو دوسر یکی از برترین غذا های مناسب فصل سرد و یکی از غلات کامل است؛ بنابراین با یک کاسه از این غذا هم گرسنگی تان رفع می گردد، هم فیبر زیادی به بدن خود وارد می کنید. علاوه بر این جو دوسر یکی از منابع خوب پروتئین گیاهی هم هست. خواص جو دوسر تنها به این موارد محدود نمی گردد.

آش لوبیا و فلفل، یکی دیگر از برترین غذا های مناسب فصل سرد است. فلفلی که در این آش می ریزید، حاوی کپسایسین است. این مواد بعلاوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و اجازه نمی دهند چربی در بدن جمع گردد. می توانید هر نوع لوبیایی را در این آش بریزید.

کلاً لوبیا یکی از خوراکی های سرشار از پروتئین است و می تواند در عضله سازی به شما یاری کند. رب گوجه فرنگی هم سرشار از لیکوپن است و پیاز آنتی اکسیدان های خاصی را به بدن شما می دهد.

می خواهید یک فنجان چای بنوشید، حتماً آن را با زنجبیل دم کنید. زنجبیل سوخت وساز و جریان خون را افزایش می دهد. اضافه کردن زنجبیل به چای می تواند درد شما را کمتر کند، مثلاً گرفتگی عضلات و درد هایی که بعد از ورزش سخت احساس می کنید.

اضافه کردن شکلات تلخ به رژیم غذایی برای سلامتی شما هم خیلی مفید است. خواص شکلات تلخ بسیار زیادند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئید ها است. فلاونوئید ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. رادیکال های آزاد خیلی اوقات به سرطان و بیماری های قلبی وعروقی منجر می شوند. تحقیقی در این مورد در مجله تحقیقات ایمنی شناسی منتشر شده است.

کدو خورشتی کمی کلسیم و ویتامین C و اندازه زیادی پتاسیم دارد. کدو خورشتی ویتامین A زیادی دارد و فیبر موجود در آن از گرسنگی جلوگیری می نماید. یک فنجان کدو خورشتی کبابی 457 درصد از احتیاج روزانه شما به ویتامین A را تأمین می نماید. این مقدار کدو خورشتی 7 گرم فیبر و فقط 82 کالری دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2195

به "غذا های مخصوص روز های سرد سال کدامند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا های مخصوص روز های سرد سال کدامند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید