فرانسه تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را خطرناک خواند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دولت فرانسه به تحریم اخیر آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی شدیدا واکنش نشان داد و آن را یک حمله خطرناک به این مرجع قضایی دانست.

فرانسه تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را خطرناک خواند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران از مهر، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، با اعلام موضع کشورش گفت: اقدامات تحریمی اعلام شده در تاریخ 2 سپتامبر (12 شهریور) به معنی حمله ای خطرناک به این دیوان و امضا کنندگان اساسنامه رم است.

لودریان همچنین با اعلام اینکه حرکت اخیر آمریکا به معنی زیر سؤال بردن همه جانبه نگری و استقلال دستگاه قضایی است، از دولت واشنگتن خواست تا از این اقدام صرف نظر کند.

لودریان در این رابطه اضافه کرد: فرانسه بار دیگر بر حمایت بی دریغ خود از دیوان کیفری بین المللی و کارکنانش و نیز از استقلال نظام قضایی تأکید نموده و همیشه کوشش می نماید تا بر مبنای اساسنامه رم، شرایط را برای انجام مأموریت این دیوان در عین استقلال و بی طرفی فراهم سازد.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه اعلام نمود که اتحادیه اروپا از دیوان کیفری بین المللی حمایت نموده و با هر اقدامی که به نظام قضایی کیفری بین المللی خدشه وارد کند، شدیداً مخالفت خواهد نمود.

دولت آمریکا روز چهارشنبه فاتو بنسوده، دادستان دیوان کیفری بین المللی و نیز بعضی دیگر از مسئولان این دیوان را به دلیل پیگرد اتباع آمریکایی تحریم نموده بود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این موضوع گفته بود: ما کوشش های نامشروع دیوان کیفری بین المللی برای تعقیب آمریکایی ها را تحمل نخواهیم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن (خرداد) امسال با صدور فرمانی اجرایی امکان اعمال تحریم علیه مقامات دیوان کیفری بین المللی، مستقر در لاهه را فراهم نموده بود. رئیس جمهوری ایالات متحده با این اقدام قصد داشت مسئولان دیوان کیفری بین المللی را از تعقیب قضایی نظامیان آمریکا به دلیل نقش آنها در جنگ افغانستان منصرف کند.

دادستانی دیوان کیفری بین المللی ماه مارس امسال میلادی تصمیم گرفت که تحقیقات درباره نقش نظامیان آمریکا در افغانستان و احتمال ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از طرف آنها را شروع کند.

دادستانی این دیوان همچنین در آن موقع اعلام نمود که در خصوص ارتکاب شکنجه از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز تحقیق خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1154

به "فرانسه تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را خطرناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را خطرناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید