فروش دستگاه های دو چاپخانه در زنجان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، حسین ندرلو؛ رئیس اتحادیه چاپخانه داران زنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، اعلام کرد: صنعت چاپ به دلیل اشتغال زیاد و گردش اقتصادی بالای آن، جزو سه صنعت پیشرو در سطح دنیا به شمار می رود و طی دهه های گذشته توسعه و گسترش بسیاری داشته است.

فروش دستگاه های دو چاپخانه در زنجان

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی صنعت چاپ را یکی از بخش های سخت افزاری مهم در فراوری محصولات فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: بااین حال با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده، شرایط صنعت چاپ در استان زنجان به مسئله ای چالش برانگیز تبدیل شده است.

ندرلو با اشاره به کاهش تیراژ چاپ روزنامه و کتاب در استان زنجان ادامه داد: این شرایط متأثر از گرانی کاغذ به وجود آمده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران زنجان با بیان اینکه در امسال و با شیوع کرونا شرایط چاپخانه داران بدتر هم شده، توضیح داد: امسال دو چاپخانه زنجان دستگاه های خود را به فروش گذاشته اند، موضوعی که باعث بیکاری 15 کارگر می گردد.

وی با اشاره به کاهش سفارشات چاپخانه داران تا 60 درصد، گفت: رسته چاپ کارت دعوت بیشترین ضرر را در این صنف داشته و شاید بتوان گفت تا 80 درصد فعالیت آن ها کاهش یافته است. با توجه به لغو مراسم های عزاداری، عروسی و حتی سفرهای زیارتی، درخواستی برای چاپ کارت دعوت و چاپ اعلامیه نیست، از همین رو صنف کارت دعوت به شدت متضرر شده اند.

ندرلو، نبود کارخانه برای انجام فعالیت های تکمیلی و بسته بندی را از دیگر دلایل ضرر چاپخانه داران دانست و اضافه کرد: چاپخانه داران جزو اصنافی نیستند که احتیاج اصلی مردم باشند از همین رو شیوع کرونا ضرر اقتصادی بسیاری برای این صنف به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران زنجان، درباره تسهیلات پرداختی ناشی از ضرر و زیان کرونا نیز اظهار کرد: وام پرداختی فقط 6 میلیون تومان است، رقمی که در مقابل زیان چاپخانه داران بسیار کم است.

حمایت وزارت ارشاد از مجموعه های فرهنگی

فاطمه کرباسی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار ایبنا در زنجان گفت: مجموعه های فرهنگی و هنری در بحث کرونا بیشترین آسیب ها را در کل جهان متحمل شده اند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از مجموعه های فرهنگی اضافه کرد: این تسهیلات 12 درصدی در سه سقف پرداخت می گردد. کارفرمایان دارای کد گارگاه، به ازای هر کارمند یا کارکن شاغل در بنگاه 16 میلیون تومان، کارفرمایان خویش فرما 8 میلیون تومان و آزادکاران فاقد بیمه 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1262

به "فروش دستگاه های دو چاپخانه در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش دستگاه های دو چاپخانه در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید