فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به درخواست طرف عراقی و به منظور کنترل و مقابله با شیوع ویروش کرونا بازارچه سیرانبند بانه برای زمان نامشخص متوقف و این مرز بسته شد.

فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار از ، محمد امین زاده سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: بنابر تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق بازارچه سیرانبند تعطیل شد که اتخاذ این تصمیم بیشتر به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اجرایی شده، ولی امیداوریم این مشکل هرچه زودتر رفع گردد.

او با بیان یانکه مبادلات تجاری بازارچه سیرانبند در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشت، ولی اکنون به درخواست طرف عراقی بسته شد، اضافه نمود: علاوه بر مبادلات تجاری، مشترکات فرهنگی و ارتباطات خویشاوندی بین مردم اقلیم کردستان و شهرستان بانه نیز هست که ریشه تاریخی دارد.

فعالیت در بازارچه سیرانبند بانه از سال 74 شروع شده و کالا های مانند مصالح ساختمانی، شیشه، انواع مصنوعات پلاستیکی، میوه و تره با اقلیم کردستان عراق صادر می گردد.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا کلیه اماکن عمومی این شهرستان از روز دوشنبه به مدت 2 هفته تعطیل است.

امین زاده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: کلیه اماکن عمومی شامل باشگاه های ورزشی، استخر های شنا، تالار های عروسی، قلیان سرا ها و قهوه خانه ها به مدت 2 هفته (14 روز از 6 تا 20 اسفند امسال) تعطیل شد.

او با بیان اینکه تا به امروز مواردی از وجود این بیماری در بانه مشاهده نشده است، اضافه نمود: در مراکز بهداشتی و بیمارستان های شهرستان تدابیر پیشگیرانه در حال اجرا است و در صورت احتیاج یکی از بیمارستان ها به بیماران مبتلا به این ویروس اختصاص می یابد.

امین زاده با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در ادارات اضافه نمود: باید در ادارات و مکان های عمومی، وسایل و اشیای که تماس دست با آن ها زیاد است به صورت مرتب ضدعفونی گردد و برگزاری مراسم عمومی نیز تا زمانی که خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد، لغو گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 831

به "فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید