قصرهای سلطنتی زیبا در دنیا(بخش دوم)

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، کاخ سلاطین گذشته در هر سرزمینی می تواند به عنوان مقاصد گردشگری آن سرزمین کاربرد داشته باشد

چرا که کاخ ها علاوه بر اینکه از معماری و بناهای ممتاز و چشمگیری برخودار بوده اند، به نحوی سبک زندگی، وسایل مورد استفاده و زندگی روزانه شاهان مملکت را نیز به نمایش می گذارند. قصرهای سلطنتی گاهی در سالیان متمادی تغییر کاربری می دهند و در مواردی نیز به همان شکل حفظ شده و در طی سالیان، تنها میزبان گردشگران و تماشاگران می باشد. در این مطلب قصد داریم قصرهای سلطنتی زیبایی که در سالهای طولانی و گاهی حتی قرن های گذشته برای کشورهای مختلف به یادگار مانده است را برای تان توصیف کنیم.

قصرهای سلطنتی زیبا در دنیا(بخش دوم)

کاخ شون برون، وین، اتریش

کاخ شون برون به معنای چشمه زیبا، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در شهر وین بوده است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور به شمار می رود. این کاخ با بیش از 1400 اتاق به سبک روکوکو تزیین شده است و یکی از جاذبه های مهم توریستی شهر وین به شمار میرود. کاخ ها و باغ ها بیانگر سلایق ، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور می باشد.

کاخ زمستانی، سن پترزبورگ، روسیه

کاخ زمستانی نام قصری در شهر سن پترزبورگ روسیه است که از سال 1732 میلادی تا سال 1917 میلادی محل سکونت تزارهای روسیه بوده است. این ساختمان بیشتر به عنوان موزه ارمیتاژ معروف می باشد.

شهر ممنوعه ، پکن، چین

شهر ممنوعه درواقع دارای وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی دنیا می باشد. شهری قدیمی در منطقه پکن، مرکز کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی های تاریخی این کشور بشمار می رود. تعداد قصرها و اتاق های شهر ممنوعه بسیار زیاد است. می گویند جمعاً 99995 اتاق در آن ساخته شده است. به اعتقاد پیشینیان چینی، اقامتگاه امپراتوران آسمانی 10 هزار اتاق داشته و امپراتورانی که به پسران امپراتوران آسمانی معروف هستند باید خویشتندار بوده و نمی بایست تعداد اتاق های شان از اتاق های امپراتور آسمانی تجاوز می کرد. از این رو شمار اتاق های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از اتاق های کاخ آسمانی می باشد.

کاخ بزرگ، بانکوک، تایلند

کاخ بزرگ مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی در بانکوک مرکز تایلند است که از قرن هجدهم میلادی تا کنون، پادشاهان کشور در آن اقامت داشته اند. ساخت این مجموعه، از سال 1782 میلادی شروع شد و بطور مداوم توسعه یافته است. کاخ بزرگ اکنون به عنوان یکی از جاذبه های توریستی بانکوک محسوب می گردد.

قصر هافبرگ، وین، اتریش

این کاخ از سال 1279 اقامتگاه بعضی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش، منجمله شاهان سلسله هابزبُرگ و فرمانروایان امپراطوری اتریش بوده است. امروزه گردشگران می توانند شاهد رد پایی از زندگی روزمره پادشاهان در این مکان باشند. به عنوان مثال وسایل ورزشی پادشاهان هنوز از چهارچوب در آویزان است.

کاخ ورسای، پاریس، فرانسه

کاخ ورسای مجموعه کاخ هایی در شهر ورسای در نزدیکی شهر پاریس است که از بزرگترین کاخ های سلطنتی دنیا به شمار می رود. این کاخ به وسیله یونسکو به عنوان یکی از میراث دنیای انتخاب شده است.

کاخ گلستان، تهران، ایران

کاخ گلستان مشتمل بر چندین بنا در میدان ارگ تهران می باشد. بناهای این کاخ در زمان های مختلف ساخته شده و نام آن از تالار گلستان که در عمارت خروجی واقع شده است، گرفته شده است. کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث دنیای سازمان یونسکو در پنوم پن، مرکز کامبوج، در لیست آثار دنیای به ثبت رسید. این اثر درواقع شانزدهمین اثر ایرانی است که در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. کاخ گلستان بخشی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است که آثار هنری این مکان الهام بخش بسیاری از هنرمندان معاصر بوده است

کاخ فونتن بلو، فرانسه

این کاخ که حدود یک ساعت از فرانسه فاصله دارد، حدود 7 قرن هیچ سکنه ای در آن نبوده است و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه شناخته می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1980

به "قصرهای سلطنتی زیبا در دنیا(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصرهای سلطنتی زیبا در دنیا(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید