ماسک آنتی باکتریال نانو در دانشگاه رازی فراوری شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ماسک آنتی باکتریال نانو در این دانشگاه فراوری شده و با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز فراوری انبوه می گردد.

ماسک آنتی باکتریال نانو در دانشگاه رازی فراوری شد

فرید رضایی، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از فراوری ماسک آنتی باکتریال نانو اطلاع داد و گفت: ماسک های نانونقره در حال حاضر دارای تاییدیه اولیه بوده و به صورت سفارشی و محدود فراوری می شوند که با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز فراوری انبوه خواهد شد.

رضایی افزود: شرکت زیست یار مهراندیش (زیما) در سال 1393 با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی های جدید تاسیس شد، در ابتدا تحقیقاتی در زمینه فراوری کربن فعال از مواد اولیه مختلف از جمله پسماند های زیستی در قالب چند پروژه دانشجویی و همکاری با دانشگاه رازی انجام شد که در نتیجه در سال 1394 شرکت پیروز به دریافت تاییدیه دانش بنیان برای این محصول شد و شرکت به دانش فنی برای فراوری گرید های مختلف کربن فعال با استفاده از مواد اولیه متفاوت برای کاربرد های گوناگون دست پیدا کرد و در سال 1396 پیروز به دریافت تاییدیه نانومقیاس برای کربن فعال شد.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا و ایران، گفت: احتیاج به وسایل پیشگیری از ابتلا و مواد ضدعفونی کننده موثر به شدت افزایش یافته و شرکت دانش بنیان زیما نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است که یکی از این اقدامات، فراوری و عرضه ماسک های سه لایه ضد باکتری است که به دلیل دارا بودن نانونقره در الیاف مورد استفاده، مانع از تجمع ویروس ها و باکتری ها در سطح خود شده و تا 40 بار شست وشو نیز اثرات خود را حفظ نموده و قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این طرح از تابستان 1399 ثبت شده است، اظهار کرد: استفاده از این ماسک ها علاوه بر زیبایی و ساختار مناسب، می تواند باعث پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی ناشی از دور ریختن ماسک های یکبار مصرف و همچنین ممانعت از انتشار ویروس کرونا به وسیله ماسک گردد. همچنین محلول نانونقره در غلظت های مختلف توسط این شرکت فراوری می گردد که این محلول و ماسک های فراوریی در مراحل پایانی تست های خود هستند و به زودی تاییدیه های نهایی برای آن ها اخذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1637

به "ماسک آنتی باکتریال نانو در دانشگاه رازی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک آنتی باکتریال نانو در دانشگاه رازی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید