مجلس یازدهم مشابه مجلس چهارم خواهد بود، مجلس آینده به رأس امور بر می شود

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس فراکسیون جوابگوی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: چرخش قدرت در حوزه ریاست مجلس می تواند این نوید را دهد که مجلس یازدهم پرتحرک تر و با رویکردی مثبت خواهد بود.

مجلس یازدهم مشابه مجلس چهارم خواهد بود، مجلس آینده به رأس امور بر می شود

علی بختیار در گفت وگو با خبرنگاران، در ارزیابی از اضلاع رقابتی در انتخابات پیش روی مجلس و آرایش سیاسی در مجلس یازدهم بیان نمود: ما شاهد بودیم که مجلس دهم به سمت مجلسی اصلاح طلبانه پیش رفت، ولی با این تفاوت که رئیس این مجلس، فردی اصولگرا بود. به همین دلیل مجلس عملا در دست اصلاح طلبان نبود و در واقع تدابیر اصولگرایی و محافظه کارانه از سیاست های اصلاح طلبانه پیشی گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: از نظر من علت عدم موفقیت مجلس دهم این بود که با مسائل مختلف مالی و سیاسی به طور محافظه کارانه برخورد کرد. از سوی دیگر فراکسیون مستقلین نقش بازی به هم زن را بر عهده داشت و نه اصولگراها و نه اصلاح طلبان نتوانستند کار خود را پیش ببرند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس توضیح داد: برخی بر این باورند که مجلس یازدهم مجلسی مانند مجلس هفتم خواهد بود. اما از نظر بنده این گونه نیست. تحلیل بنده این است که مجلس یازدهم مشابه مجلس چهارم خواهد بود، چرا که قبل از مجلس چهارم ریاست تمام مجالس به عهده آقای هاشمی بود اما در مجلس چهارم با تغییر ریاست مجلس سیاست و راهبرد آن نیز تغییر کرد. امروز نیز با توجه به اینکه آقای لاریجانی در انتخابات کاندیدا نیستند ریاست مجلس یازدهم تغییر خواهد نمود. اما در نهایت چرخش قدرت در حوزه پارلمانی این نوید را می دهد که مجلس یازدهم پر تحرک تر و با رویکردی مثبت خواهد بود. مجلس ششم نیز مجلسی کاملا اصلاح طلبانه بود که مجلس هفتم را آفرید.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به این که مجلس یازدهم می تواند مجلس را به راس امور بازگرداند، بیان نمود: از نظر بنده تغییر ریاست مجلس شورای اسلامی می تواند مجلس را به مرکز مهم تصمیم گیری کشور بازگرداند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار توضیح داد: بنده فکر می کنم همان طور که در مراسم تشییع حاج قاسم همه آحاد جامعه با هر تفکر و گرایشی حضور یافتند و نشان دادند که پای آرمانهای انقلاب خود ایستاده اند در انتخابات نیز همه خواهند آمد.

وی اضافه کرد: مرم با وجود دلخوری ها و گله مندی ها به میدان می آیند چرا که این نظام و انقلاب متعلق به آنان است و همیشه این مردم بودند که کشور را از گذرگاه های سخت عبور دادند. شورای نگهبان نیز مرحله اول آنالیز صلاحیت ها را انجام داده است، امیدوارم در مرحله بعدی تعداد بیشتری از کاندیداها تایید صلاحیت شوند تا شاهد مشارکت گسترده مردم با هر تفکر و گرایشی باشیم.

بختیار در انتها بیان نمود: شرط دموکراتیک اداره شدن کشور این است که مردم کاندیدای خود را از هر گروه و جناح و تفکری در چارچوب انقلاب داشته باشند. زمانی ما می توانیم کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت ببریم که از همه تفکرات استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 757

به "مجلس یازدهم مشابه مجلس چهارم خواهد بود، مجلس آینده به رأس امور بر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس یازدهم مشابه مجلس چهارم خواهد بود، مجلس آینده به رأس امور بر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید