مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در کردستان برگزار گردید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مراسم گرامیداشت روز دنیای گردشگری با حضور مدیران ارشد استانی و جمعی از فعالان بخش خصوصی در هتل دنیا گردی سنندج برگزار گردید.

مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در کردستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، در این مراسم حسین فیروزی معاون استاندار کردستان، سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، محمد ابراهیم زارعی فرماندار شهرستان سنندج، جمعی از اعضای شورای شهر سنندج، و تعدادی از مدیران بخش دولتی و خصوصی و نیز فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند.

پیگیری توسعه گردشگری دیجیتال در کردستان

سیدمحسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان در این مراسم گفت: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در جهان باید به سمت توسعه گردشگری دیجیتال حرکت کنیم.

او اضافه کرد: روز جهانی گردشگری به این دلیل است که مردم جهان را به سمت گردشگری به عنوان پدیده ای مهم و تاثیر گذار در جامعه در روند توسعه مالی اجتماعی و سیاسی همه جوامع، سوق دهد.

علوی گفت: جهانی امروز جهانیی است که تغییرات آن در لحظه اتفاق می افتد و فعالیت به روش سنتی ما را از قافله پیشرفت جهانی عقب خواهد گذاشت.

او گفت: در روز دهم مهر برنامه ای آموزشی را در ارتباط با گردشگری دیجیتال و راه های بهره وری از فضاهای مجازی به صورت رایگان در استان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با توجه به این که ما هم مرز با کشور عراق و اقلیم کردستان هستیم طبیعتا تعداد سفرها به استان ازعراق افزایش پیدا خواهد نمود و ضروری است که دفاتر خدماتی مسافرتی ما با ارتباطاتی که دارند از این فرصت به خوبی استفاده نمایند و تحریم را به یک فرصت تبدیل نمایند.

علوی گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از دفاتر خدماتی مسافرتی ما به شیوه های نوین دیجیتال تجهیز نشده اند، ضروری است با ورود نیروی انسانی خلاق و جوان راستا توسعه گردشگری دیجیتال را هموار کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار انجام سایر فرآیندهای توسعه گردشگری تبلیغات جاذبه های گردشگری استان را نیز بیش از گذشته انجام می دهیم و در این راستا نیازمند همراهی همه فعالان بخش خصوصی هستیم.

در مراسم سال جاری فعالان بخش خصوصی در خصوص اقداماتی که باید برای پیشرفت خدمات گردشگری و حل مسائل این حوزه انجام گردد سخنرانی کردند.

در خاتمه به رسم یادبود از کیک ویژه روز جهانی گردشگری که منقوش به تصاویری از جاذبه های استان بود، رونمایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 289

به "مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در کردستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در کردستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید