مصرف کنندگان سابق رانیتیدین نگران نباشند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تندرست نیوز/ حذف رانیتیدین از شبکه دارویی کشور یک اقدام محافظتی و پیشگیرانه است و جای نگرانی برای بیمارانی که قبلا از این دارو استفاده می کردند، وجود ندارد.

مصرف کنندگان سابق رانیتیدین نگران نباشند

دکتر فرزانه فرجیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب، اضافه کرد: بیمارانی که در حال حاضر از این دارو استفاده می نمایند، می توانند برای جایگزینی آن به پزشک معالج خود مراجعه نمایند.

وی، حذف یک فرآورده دارویی از چرخه مصرف را یک امر معمول در جهان برشمرد و گفت: پرونده ایمنی هیچ دارویی پس از ورود به بازار مصرف، بسته نمی گردد و با پیدایش روش های نوین آزمایشگاهی و شناسایی عوامل جدید خطر آفرین، درصورت وجود داروی جایگزین مناسب و ایمن تر، نسبت به حذف آن فرآورده دارویی از شبکه دارویی اقدام می گردد.

دکتر فرجیان، فاموتیدین، امپرازول، اس امپرازول، لانزوپرازول، رابپرازول و پنتوپرازول را از جایگزین های مناسب موجود در بازار دارویی کشور برشمرد که علاوه بر اثربخشی بهتر، ایمنی بیشتری نیز دارند.

لازم به ذکر است چندی قبل، پس از حذف جهانی داروی رانیتیدین، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان با اعلام احتمال خطرآفرین بودن این دارو، در اقدامی پیشگیرانه،تمامی اشکال این فرآورده دارویی را از شبکه مجاز توزیع کشور، حذف و نسبت به ریکال اقلام موجود در داروخانه ها فراخوان صادر کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 982

به "مصرف کنندگان سابق رانیتیدین نگران نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کنندگان سابق رانیتیدین نگران نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید