معرفی قطار سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، یکی از لوکس ترین قطار در راستا مشهد، قطار سبز رجا است. البته این قطار از پر طرفدارترین قطارهای ناوگان حمل و نقل کشور قطعا همین قطارهای سبز هستند که در سال های اخیر هم به خاطر نوع ارائه خدماتشان بسیار محبوب شده است.

معرفی قطار سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا

ما امروز می خواهیم تا درباره پیشینه این مدل از قطارها، خدمات و امکانات آن ها، راستاهای حرکتی، پذیرایی، برنامه حرکت قطار و قیمت بلیط های آن را مورد آنالیز قرار دهیم.

قطارهای سبز یکی از اولین انتخاب های هر مسافری است که می خواهد با قطار سفر کند. از این رو اگر شما هم می خواهید بلیط قطار سبز رجا را خریداری کنید، باید درباره آن اطلاعات کامل داشته باشید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر همه چیز را درباره این قطار بدانید.

معرفی قطار سبز رجا

قطار سبز رجا، واگن های بازسازی شده قطار لوکس و درجه یک قطار اتریشی هستند. این قطارها مدت زیادی است که در ناوگان رجا فعالیت می کنند. از ویژگی های قطار سبز این است که هم برای سفرهای محبت آمیز و هم سفرهای خانوادگی مناسب هستند. این دسته از قطارهای رجا، 4 ستاره هستند و به صورت کلی برای حمل 32 نفر ظرفیت دارند.

معرفی شرکت قطار رجا

از آن جایی که قطار سبز عضوی از ناوگان شرکت رجا است، مختصری درباره این شرکت هم برای شما شرح خواهیم داد. از سال 1376 به بعد بود که ارائه خدمات حمل و نقل با قطار کشور برون سپاری شد و در نتیجه آن شرکت های بسیاری به وجود آمد که یکی از آن ها، شرکت رجا بود. مالکیت این شرکت خصوصی است و قطارهای مختلفی را در ناوگان حمل و نقل خود دارد. سیاست کاری شرکت رجا به این صورت است که با داشتن قطارهای مختلف و رعایت استاندارد در ارائه خدمات، رضایت مسافران خود را جلب کنند. شرکت رجا به غیر از قطار سبز چندین قطار دیگر هم دارد که به طور مثال می توانیم به پردیس تندرو، سیمرغ و یا البرز اشاره نماییم.

یکی از دلایل شهرت این شرکت، مهمانداران آموزش دیده و قطارهای لوکس و پر تجهیزات آن است. تمامی کارکنان رجا از آموزش دیده ترین ها با تجربه ترین افراد فعال در این حرفه هستند. شرکت رجا با برگزاری دوره های مختلف آموزشی، کادر خود را همواره به روز نگه می دارد. اگر می خواهید با جزئیات بیشتری از شرکت رجا و دیگر قطارهای این شرکت آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که مطلب معرفی انواع قطارهای رجا، از ارزان ترین تا لوکس ترین واگن ها را مطالعه بفرمایید.

معرفی قطار سبز ویژه رجا

با این که قطارهای سبز بهترین هستند اما با این حال نوع ویژه آن ها، یک سر و گردن خدمات بیشتری نسبت به قطار اولیه دارند. قطار سبز ویژه رجا برای راستا مشهد مورد استفاده قرار می گیر و دارای 8 کوپه 4 نفری است. خدمات و امکانات این قطار بسیار بیشتر و ویژه تر است. تمامی کوپه های این قطار به جز یکی از آن ها که برای مهمانداران است، در اختیار مسافرین قرار می گیرد.

امکانات قطار 4 ستاره سبز رجا

قطارهای سبز رجا همگی دارای بدنه های سبز و دولایه هستند و از مقاوم ترین مواد موجود در بهترین شرایط ساخته شده اند. همین مزیت باعث شده است که به صورت اتوماتیک قطارهای سبز رجا در برابر دمای هوای سرد و گرم و همچنین انواع امواج صوتی کاملا عایق شده باشند. تمامی شیشه هایی که بر روی این قطارها نصب شده اند، دو جداره هستند. یکی از ویژگی های خوبی که قطارهای سبز رجا دارند این است که سیستم تهویه اتوماتیک موجود در آن ها، هوای کوپه های قطار را تازه نگه می دارد. این قطارها در کل برای راستاهای طولانی مناسب هستند.

برای رفاه حال مسافرین، تمامی قطارهای سبز دارای دو نوع سرویس بهداشتی هستند. در هر یک از واگن های این قطار کتابخانه ای کوچک نیز قرار داده شده است. بوفه و رستوران هم یکی دیگر از امکانات این قطارها است. همواره در قطار یک پزشک ماهر هست که در صورت بوز مسائل پزشکی، مسافران را ویزیت کند. تمامی کوپه ها امکان پخش فیلم و موسیقی از طریق سیستم های صوتی و تصویری که در این قطار تعبیه نموده اند را دارا هستند. همچنین هر کدام از کوپه های قطار دارای یک پریز برق با قدرت 220 ولت هستند که امکان شارژ لوازم الکترونیکی را به مسافران می دهد.

امکانات پذیرایی قطار سبز رجا

مسافران در طول مدت سفر با انواع مختلفی از تنقلات متنوع، کیک ها، چای و در صورت تمایل انواع نوشیدنی های سرد و گرم پذیرایی می شوند. اگر راستا طولانی باشد، مسافران می توانند در زمان خرید بلیط قطار خود وعده غذایی را هم در قیمت نهایی پرداختی خود لحاظ کنند و غذای خود را دریافت کنید.

مقایسه قطار سبز رجا با قطار پلور سبز

یکی دیگر از قطارهای معروف شرکت رجا، قطار پلور سبز است که 4 ستاره است و واگن های مجلل رومانیایی دارد. البته این قطارها به پای فدک و سیمرغ نمی رسند اما قطارهای خوبی هستند. بعضی از افراد امکانات پلور سبز و قطار سبز رجا را با هم یکسان می دانند اما این دو قطار کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

بعضی از تفاوت های شاخص قطار پلور سبز و قطار سبز رجا این است که بر خلاف قطار سیز این قطار آبی رنگ است. واگن های آن 10 کوپه 4 تخته هستند و ظرفیتش از سبز رجا بیشتر است. برای این که با قطار پلور سبز آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که مطلب معرفی قطار 4 ستاره و ارزان قیمت پلور سبز یا امید رجا! را مطالعه بفرمایید.

راستا حرکت قطار 4 ستاره سبز

مهم ترین راستای که این قطار می رود، راستا تهران به مشهد است که همواره از شلوغ ترین راستاها بوده است. قیمت بلیط قطار سبز رجا دارای قیمت مناسبی است.

زمان حرکت قطار سبز رجا به مقصد مشهد

پرسش و پاسخ های متداول درباره قطار سبز رجا

+ آیا هر دو کلاس قطار سبز رجا، پذیرایی و شام دارند؟

- خیر. قطار سبز ساده تنها با چای و در پاره ای از اوقات با بیسکوئیت از مسافرین پذیرایی می کنند و در عوض در قطار سبز ویژه هم شام و هم پذیرایی میان وعده به مسافرین تعلق می گیرد.

+ آیا هنوز هم در راستا مشهد به تبریز، قطار سبز حرکت می نماید؟

- خیر. با این که در اکثر سایت ها این راستا قید شده است اما شرکت رجا با قطار سبز به این راستا نمی رود.

+ قطار سبز راستا تهران به مشهد را چند ساعته طی می نماید؟

- قطارهای سبز این راستا را هم در رفت و هم در برگشت در طی 10 ساعت و 10 دقیقه طی می نماید.

+ آیا در صورت کنسلی بلیط قطار سبز، هزینه بلیط باز می گردد؟

- نه تنها درباره بلیط های این قطار بلکه در زمینه تمامی قطارهای رجا؛ اگر تا 1 روز قبل از حرکت و یا قبل از ساعت 12 ظهر بلیط خود را کنسل کنید، از مبلغ بلیط شما مقداری کسر می گردد، بین ساعت 12 ظهر تا ساعت 3 تا 30 درصد کم می گردد، بعد از این ساعت 50 درصد و با حرکت قطار کاملا هزینه آن سوخت می گردد.

+ آیا قطارهای سبز تمیز هستند؟

- بله. این قطارها همگی تمیز و تقریبا مجلل هستند.

+ اگر در کوپه قطار وسیله ای خراب بود، چه کار کنیم؟

- در این جور مواقع باید به مسئولین قطار اطلاع دهید تا صحت خرابی از طریق آن ها تایید گردد. سپس پس از انتها سفر می توانید به جایی که بلیط را خریداری نموده اید بازگشته و غرامت معین شده از سمت شرکت رجا را دریافت نمایید.

+ اگر قطار تاخیر داشت چه کنیم؟

- اگر قطار شما بیش از 3 ساعت تاخیر داشت، شرکت اعلام پرداخت غرامت تا 50 درصد از هزینه بلیط را به مسافران می نماید.

سخن آخر

ما در این مطلب یکی از بهترین قطارهای ایران را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه سفر با قطار سبز رجا را دارید، نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برای این که بلیط قطار خود را به راحتی خریداری نمایید، پیشنهاد می کنیم تا به صفحه خرید بلیط قطار سبز رجا در وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 326

به "معرفی قطار سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا" امتیاز دهید

6 کاربر به "معرفی قطار سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید