مواد شیمیایی موجود در ظروف گیاهی عامل ایجاد سرطان است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/خراسان رضوی یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: اسم این ظروف یک بار مصرف، گیاهی است اما موادی که در آن ها استفاده می گردد باعث ایجاد سرطان می شوند.

مواد شیمیایی موجود در ظروف گیاهی عامل ایجاد سرطان است

محمد مهدی کوشیار، در همایش سرطان در پوست گردو که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: آینده دست دانشجویان دانشمند است. پلاستیک هایی که در دست شما قرار داد. مسائل بسیار زیادی دارد و معضل زباله، همواره در مازندران، دماوند و همه جا وجود داشته است.

وی اضافه نمود: یکی از فعالیت هایی که ترکیه انجام داده است، واردات زباله است. ترکیه از چین و آلمان زباله وارد می نماید و با استفاده از علم و اقتصاد خود برای همین کشورها ظروف بازیافتی فراوری می نماید. اما فعالیت های جزئی کافی نیست. مقدار زباله ها بسیار زیاد است. کل دیواره دریای خزر را زباله فراگرفته است، کل اقیانوس ها پر از زباله شده اند. تا چندسال آینده مقدار ماده سمی حاصل از پلاستیک بیشتر از موجودات زنده اقیانوس ها خواهد بود.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین تشریح کرد: بعضی از فعالیت ها را می توانیم در راستای کاهش مصرف پلاستیک انجام دهیم، برای مثال پس از خرید نان می توانیم، نان داغ را داخل پلاستیک نگذاریم تا مواد شیمیایی پلاستیک آزاد نگردد و یک پلاستیک کمتر در دنیا اطرافمان مصرف گردد. این مواد شیمیایی پلاستیکی به مرور زمان وارد بدن می شوند، تا زمانیکه شما می توانید این مواد را در داخل ادرار و خون خود پیدا کنید.

کوشیار اظهار کرد: باید فرهنگسازی کنیم تا از ظروف پلاستیکی استفاده نکنیم. پلاستیک یک ماده مصنوعی و با استفاده از مواد نفتی است که سالیان زیادی مورد استفاده قرار است و بسیار مفید واقع شده ، از جمله خاصیت های این ماده می توان به کشسانی، قالب پذیری و راحتی ساخت وسایل مختلف و حتی پرتز دندان نام برد. تنها نکته بد پلاستیک این است که همه جا وجود دارد و علت آن هم قابل تجزیه نبودن آن است. اگر بخواهیم برای پلاستیک جایگزین انتخاب کنیم و آن هم کیف های کاغذی باشد، کاری بدتر نموده ایم زیرا با این عمل تمامی درخت ها و جنگل های ما از بین می فرایند.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای مختلف بعضی فعالیت هایی را در زمینه کاهش مصرف پلاستیک انجام داده اند برای مثال پاکستان مصرف پلاستیک را ممنوع نموده است، ایرلند برای افرادی که در خیابان یا جاده زباله بیرون می انداختند جریمه مقرر کرد ودیگر اقدامات مهمی که باعث کاهش مصرف پلاستیک شد. پلاستیک باعث ایجاد سرطان در انسان نمی گردد اما برای طبیعت اطراف ما نوعی فاجعه است و باعث کشتار حیوانات و گیاهان اطراف ما می گردد.

کوشیار ادامه داد: برای فراوری ظروف گیاهی یکبار مصرف در کشور ما چند کارخانه وجود دارد و برای فراوری این محصول از کانادا ذرت وارد می نمایند، در مناطقی مانند بندر انزلی این ذرت نگه داشته می گردد و پس از فراوری پروتئین در آن، ظروف پلاستیکی فراوری می نمایند. بعد از اینکه متوجه می شوند ظروف گیاهی دوام موجود در ظروف پلاستیکی را ندارند، به آن ها مواد اضافه شونده می زنند و این مواد است که در انسان سرطان ایجاد می نماید. اسم این ظروف گیاهی است اما موادی که در آن ها استفاده می گردد باعث ایجاد سرطان می شوند. جوانان ما می توانند با ارائه ایده های خود برای فراوری ظروف گیاهی سالم تر قدم پیش بگذارند و ما حتما از آن ها حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 914

به "مواد شیمیایی موجود در ظروف گیاهی عامل ایجاد سرطان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شیمیایی موجود در ظروف گیاهی عامل ایجاد سرطان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید