نظربایف: دنیا احتیاج به سه گفت وگو دارد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس جمهور قزاقستان گفت: قدرت های جهانی و اتحادیه های بین المللی باید سه گفت وگو در رابطه با ژئوپولیتیک و ژئواکونومیک را ایجاد نمایند.

نظربایف: دنیا احتیاج به سه گفت وگو دارد

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از وستنیک قفقاز، رئیس جمهور قزاقستان، نورسلطان نظربایف، در مجمع One Belt و One Road در پکن گفت: ما آماده ادامه کوشش های همگام برای ایجاد یک معماری جهانی هستیم که به حل مسائل فوری در ژئوپولیتیک و ژئواکونومیک یاری کند. به نظر من این کار به وسیله ایجاد یک کار جدید در قالب سه گفت وگو تحقق می یابد.

اولین این گفت وگوها تعامل ژئوپولیتیک بین روسیه، آمریکا، چین و اتحادیه اروپا است. دومین گفت وگو در سطح اوراسیا می تواند باشد که ترکیبی از پتانسیل های کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

نورسلطان نظربایف گفت: گفت وگو سوم، گفت وگو مالی سیستماتیک بین اتحادیه مالی اوراسیا، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری شانگهای و انجمن ملل آسیای جنوب شرقی است. توسعه همکاری مالی در چنین قالبی می تواند، در درجه اول، یک انگیزه قوی برای توسعه کشورهای ما، رشد مالی و رفاه شهروندان باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 187

به "نظربایف: دنیا احتیاج به سه گفت وگو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظربایف: دنیا احتیاج به سه گفت وگو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید