نمایش آثار منتخب انسی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در جشنواره امسال فیلم های بچه ها و نوجوانان 10 اثر منتخب از جشنواره انیمیشن انسی به نمایش درمی آید.

نمایش آثار منتخب انسی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، تندیس طباطبایی، مسئول تامین فیلم های خارجی جشنواره درباره بخش بین الملل جشنواره امسال و آثاری که در این بخش حضور دارند گفت: در این بخش امسال چهار بخش اصلی داریم که از بخش های رقابتی هستند و شامل فیلم های بلند داستانی، فیلم های بلند انیمیشن، فیلم های کوتاه داستانی و فیلم های کوتاه انیمیشن می شوند.

طباطبایی ادامه داد: در این بخش ها ما سعی کردیم از همه قاره ها فیلم داشته باشیم و در واقع به نوعی پنج قاره را درگیر کنیم. اما تمرکز اصلی مان کشورهای آسیایی و اروپایی بوده است. امسال همچنین به سینمای کشورهای اسکاندیناوی و نوردیک هم نگاه خاصی شده است، دلیل این توجه نیز متناسب بودن فرهنگ و نگاه آنها نسبت به دنیای کودک و سینمای ماست.

او با اشاره به استقبال کشورها درباره تعداد آثار شرکت کننده در بخش های مختلف بخش بین الملل گفت: ما برای کشورهای شرکت کننده فراخوان فرستادیم اما خیلی از فیلم ها را خودمان انتخاب کردیم، در واقع با توجه به مقررات و نگاهی که مدنظر ما بود و همچنین تمرکزی که روی کشورها داشتیم آثار را انتخاب کردیم. استقبال در این بخش بسیار خوب بوده و امسال تنوع در بخش بین الملل زیاد است. در بخش بلند داستانی 12 فیلم، بلند انیمیشن 10 فیلم، کوتاه داستانی 9 فیلم و کوتاه انیمیشن نیز 11 اثر شرکت کردند.

مسئول تامین فیلم های خارجی جشنواره در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: نکته مهم دیگر که امسال در بخش بین الملل حائز اهمیت بود، توجه به آثار تولید مشترک بین کشورهای آسیایی و اروپایی است. همچنین امسال به غیر از بخش های بلند و رقابتی، بخش های جنبی مختلفی نیز در بخش بین الملل جشنواره داریم. بخش مهمی که به نظر ما برای مخاطب نیز جذاب است مرور فیلم های دانمارکی است. در این بخش هشت فیلم که شامل فیلم های بلند و انیمیشن و داستانی می شود مرور می شوند. علاوه بر مرور سینمای دانمارک، سعی کردیم نگاهی به سینمای کشورهای همسایه نیز داشته باشیم، به همین منظور بخش جنبی طلوع تفلیس را از کشور گرجستان داریم. همچنین مرور فیلم های تاتارستان از دیگر بخش های جنبی بخش بین الملل جشنواره سی و دوم است.

طباطبایی ادامه داد: اتفاق دیگری که در جشنواره امسال افتاده نمایش فیلم های منتخب جشنواره انسی فرانسه است که یک جشنواره بین المللی و معروف در این کشور به حساب می آید. این جشنواره مختص انیمیشن است و ما 10 اثر از آن داریم که در بخش جنبی آنها را نمایش خواهیم داد.

او با اشاره به رویکرد آموزشی در بخش بین الملل جشنواره اظهار کرد: امسال ما بخش کارگاه های آموزشی را هم داریم که در آن دو فیلم به نمایش درمی آید و با نمایش این دو فیلم به بچه ها نکاتی آموزش داده می شود. نکته مهم دیگری که در جشنواره امسال مورد توجه است، نمایش جهانی یک اثر در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان است، یکی از فیلم های امسال که در بخش رقابتی حضور دارد، اولین نمایش جهانی اش را در ایران تجربه خواهد کرد و نام این فیلم متعاقبا اعلام خواهد شد.

او در خاتمه ضمن بیان اهمیت و توجه به آثار تولید مشترک در جشنواره امسال یادآور شد: ما سعی کردیم در بخش بین الملل جشنواره امسال تنوع زیادی ایجاد کنیم و علاوه بر فیلم های آسیایی، فیلم های اروپایی و تولید مشترک نیز داشته باشیم. به همین دلیل چندین فیلم تولید مشترک بین کشورهای آسیایی آمریکایی و اروپایی داریم. فیلم ها تولید مشترک بین چین و آمریکا، چین و کانادا و سایر کشورهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 444

به "نمایش آثار منتخب انسی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار منتخب انسی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید