هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری هند روز گذشته خاطرنشان کرد سرویس های انتشار ویدئو باید در قبال محتوا و فیلم هایی که به نمایش می گذارند، مسئول شناخته شوند. همچنین وی از قوانینی که ماه گذشته برای چنین محتوایی وضع شده بود، دفاع کرد.

هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

این در حالی است که هند قوانین سختگیرانه تری بر شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر وضع نموده است. براساس قوانین جدید که راهبردهای واسطه ای و کدهای اخلاقی رسانه های دیجیتال (Intermediary Guidelines and Digital Media Ethics Code) نام دارد، شرکت هایی مانند نتفلیکس و پرایم ویدئو (متعلق به آمازون) باید محتوای خود را براساس سن تماشاچیان دسته بندی نمایند.

در این میان پلتفرم هایی مانند پرایم ویدئو و نتفلیکس که محتوا را به طور مستقیم در اینترنت عرضه می نمایند، به دلیل محتوای نامناسب یا اهانت به اعتقادات مذهبی با شکایات انبوهی در هند روبرو هستند.

ماه گذشته به دلیل پخش محتوایی که اهانت به اعتقادات مذهبی بود، پلیس هند یکی از مدیران ارشد اجرای پرایم ویدئو آمازون را به مدت دو ساعت بازپرسی کرد. آمازون نیز مجبور شد به طور رسمی عذرخواهی کند.

همچنین پراساد در بخشی از سخنان خود اظهار داشت اگر شرکت های مختلف حق فراوری محتوا دارند، پس افراد نیز حق شکایت دارند.

طبق قوانین جدید هند شرکت های فناوری از جمله پلتفرم های انتشار ویدئو باید مکانیسمی برای رسیدگی به شکایات تنظیم و مدیران ارشدی برای هماهنگی با نیروهای مجری قانون مشخص نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1525

به "هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید