همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نشست همکاری مشترک ایران و تایلند با حضور 10 شرکت تایلندی تولیدکننده و ارائه کننده خدمات و کالاهای گردشگری و جمعی از فعالان صنعت گردشگری ایران برگزار گردید.

همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

نشست مشترک ایران و تایلند که در زمینه گردشگری و با همکاری دو شرکت خصوصی ایرانی و تایلندی برگزار گردیده بود، مدیر بازاریابی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ورود گردشگران تایلندی به ایران در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت که به باور ما، دلیل این رشد در تعداد گردشگران تایلندی ایران بهبود وضعیت مالی مردم این کشور و همچنین برقراری پروازهای مستقیم از بانکوک و کوالالامپور به تهران است.

باقر نعمتی زرگران با اشاره به اینکه حضورش در این نشست صرفا به معنای اعلام حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بخش خصوصی است، اظهار کرد:

سازمان میراث فرهنگی در برگزاری این نشست نقشی نداشته اما تمام حمایت های لازم را برای برقراری ارتباط بیشتر میان بخش خصوصی ایران با همتایان خارجی خود انجام خواهد داد.

نعمتی در ادامه به دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و وزیر گردشگری تایلند در حاشیه نشست وزرای گردشگری کشورهای ACD اشاره نمود و گفت:

این دیدار، مقدمات همکاری های بیشتر در حوزه گردشگری میان دو کشور را فراهم کرد و نشست کنونی در ادامه توافقات اجرا شده برای این همکاری ها به شمار می رود.

مدیر بازاریابی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از برگزاری قریب الوقوع یک نشست در تایلند با هدف جذب سرمایه گذار اطلاع داد و توضیح داد که نمایشگاهی در آبان ماه در مالزی برگزار می گردد که در این زمینه نیز اطلاع رسانی لازم را انجام داده ایم. این شرکت در پاییز سال جاری اولین حضور ایران در این رویداد مهم گردشگری را رقم خواهد زد.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر دفتر توسعه تجارت بین الملل وزارت بازرگانی تایلند، ضمن تشریح وظایف نهاد متبوع خود گفت:

دایره ترویج تجارت وزارت بازرگانی تایلند (DITP) از آژانس های وابسته به دولت است که هدف اصلی آن گسترش تجارت این کشور با سایر کشورها است و به کارآفرینان تایلندی یاری می کند فعالیت های تجاری خود را در عرصه بین المللی تقویت نمایند و توسعه دهند.

آراپا بودداراکسا به عنوان حامی این نشست، بیان نمود، ایران کشوری است که تجار تایلندی به همکاری با آن علاقه مند هستند. او با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به ایران پس از برطرف تحریم ها بسیار رشد داشته، اعلام کرد که سهم گردشگری خارجی در GDP ایران 2 درصد است و با توجه به جمعیت 80میلیون نفری ایران فرصت های بزرگی برای رشد گردشگری ایران وجود دارد.

بودداراکسا در سرانجام یادآور شد:

دولت تایلند مطمئن است که همکاری میان کسب وکارهای دو کشور منجر به رشد بخش های گردشگری ایران شده و رونق را برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

این نشست مشترک که به پیشنهاد یک شرکت تایلندی برگزارنماینده همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با صنعت گردشگری و با هماهنگی و همکاری مشترک یک شرکت ایرانی فعال در صنعت گردشگری برگزار گردید

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 405

به "همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و تایلند در زمینه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید