وزارت آموزش و پرورش به معلمان: یاری های اولیه آسیب های اجتماعی را مطالعه کنید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اصغر باقرزاده: معلمان در برابر دانش آموزانی که دچار آسیب شدند یا در معرض خطر هستند، اگر توانایی حل آن را نداشتند یا یاری های اولیه آسیب های اجتماعی را هم بلد نبودند، دانش آموزان و خانواده های آن ها را به خطوط مشاوره 1570 ارجاع دهند تا با فرد متخصصی صحبت نمایند.

وزارت آموزش و پرورش به معلمان: یاری های اولیه آسیب های اجتماعی را مطالعه کنید

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح نماد (رصد و پایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان) در 6 هزار مدرسه اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده در نشست نوجوانی در اکوسیستم تازه که در اصفهان برگزار گردید، بیان نمود: رصد و پایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان را در قالب طرحی به نام نماد انجام می گردد. 14 نهاد دولتی هماهنگ با هم به صورت مشترک در این طرح همکاری می نمایند که پایه و اساس آن ها آموزش و پرورش است. در این برنامه مدیر مدرسه، خانواده، دانش آموزان و معلمان باید دانش آموزان را از نظر قرارگیری در معرض آسیب های اجتماعی غربالگری نمایند. از سال گذشته تا الان در 6 هزار مدرسه که 1میلیون دانش آموز در آن تحصیل می نمایند، غربالگری آسیب های اجتماعی صورت گرفته است و هم اکنون می دانیم از این تعداد چند درصد دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی هستند و چه آسیب هایی دارند.

باقرزاده توضیح داد: آسیب های اجتماعی دانش آموزان را احاطه نموده که ترک تحصیل معمولی ترین آنهاست، خشونت، اعتیاد، کودک کار، فرار از خانه، بزهکاری، کودک آزاری و ... آسیب های پرخطری هستند که دانش آموزان بسکمک را احاطه نموده است و وزارت کشور و آموزش و پرورش که متولیان اصلی مبارزه با آسیب های اجتماعی هستند، باید دانش آموزان را از لحاظ آسیب های اجتماعی که در معرض آن قرار دارند بسنجند که برای یک میلیون دانش آموز این رصد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از مرحله رصد و پایش باید تشخیص دهیم که چه راهکاری برای هر سطح از آسیب ها بیندیشیم و چگونه به دانش آموزان آسیب دیده کمک کنیم و چگونه دانش آموزانی که از آسیب ها دورند را توانمند کنیم.

باقرزاده تاکید نمود: در این راستا به همه معلمان پیشنهاد می کنم، کمک های اولیه آسیب های اجتماعی را مطالعه نمایند تا بتوانند در مواجهه با آسیب ها و خطرات احتمالی به دانش آموزان خود کمک رسانند.

وی تأکید کرد: در این طرح بعد از پایش آمار برای موارد در معرض خطر آسیب ها، کلاس هایی برگزار می گردد یا به خانواده هایشان اطلاع داده می گردد تا به فرد آسیب دیده کمک گردد نجات پیدا کند و در نتیجه آن شاهد اتفاقات ناخوشایندی نباشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح برای حدود 20 هزار مدرسه و6 میلیون دانش آموز است تا به خودشان و خانواده هایشان کمک کنیم.

وی اضافه نمود: معلمان در برابر دانش آموزانی که دچار آسیب شدند یا در معرض خطر هستند، اگر توانایی حل آن را نداشتند یا کمک های اولیه آسیب های اجتماعی را هم بلد نبودند، دانش آموزان و خانواده های آن ها را به خطوط مشاوره 1570 ارجاع دهند تا با فرد متخصصی صحبت نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2199

به "وزارت آموزش و پرورش به معلمان: یاری های اولیه آسیب های اجتماعی را مطالعه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت آموزش و پرورش به معلمان: یاری های اولیه آسیب های اجتماعی را مطالعه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید