سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سفیرجمهوری اسلامی ایران در بیشکک گفت: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید نوروز یکی از این اشتراکات است.

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سعید خرازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در گفت وگو با شبکه تلویزیونی پیرامیدا خاطر نشان کرد: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید نوروز یکی از این اشتراکات است.

خرازی ادامه داد: ایران یکی از اولین کشورهایی است که استقلال جمهوری قرقیزستان را به رسمیت شناخت و همکاری نزدیک خود را در زمینه های مختلف شروع کرد و حوزه فرهنگ یکی از این زمینه ها بود.

وی گفت: مردم قرقیزستان و ایران هر بهار نوروز را جشن می گیرند و ما اکنون در آستانه آن هستیم.

خرازی گفت: سال جاری وزیر فرهنگ ایران از تمامی همکاران خود از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله قرقیزستان برای سفر به تهران و شرکت در جشن نوروز دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی فرهنگی ایران در بیشکک برای نوروز برنامه های در دست اجرا دارد، گفت: اخیراً افتتاحیه هفته فرهنگ ایرانی در موسسات آموزش عالی قرقیزستان در دانشگاه اسلاوی قرقیزستانی-روسی برگزار گردید و چنین رویدادهایی در سایر دانشگاه های بیشکک ادامه خواهد داشت.

خرازی در ادامه سخنانش به همکاری های دو کشور در حوزه های تحقیقاتی و آموزشی اشاره نمود و اضافه نمود: ایران در زمینه تحقیقاتی با تعدادی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جمهوری قرقیزستان همکاری می نماید.

وی اضافه نمود: در ماه می قصد داریم دوره های آموزشی بین آموزشگاه دیپلماتیک جمهوری قرقیزستان و پژوهشکده زیرمجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و علاوه بر این قصد داریم نمایشگاهی از اسنادی که بین کشور وجود دارد را افتتاح کنیم.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2034

به "سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید