وضعیت سینمای ایتالیا بحرانی است، شماری از سینماگران ایتالیا مانع فراوری فیلم باکیفیت هستند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: ژان گیلی برگزارکننده جشنواره انسی معتقد است که سینمای این کشور وضعیت بحرانی را می گذراند. جالب اینجاست که گیلی هم به مانند همتایان ایرانی خود رهایی سینمای ایتالیا از مسائل را درگروی کمکهای اقتصادی دولت می داند!

وضعیت سینمای ایتالیا بحرانی است، شماری از سینماگران ایتالیا مانع فراوری فیلم باکیفیت هستند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران جشنواره های زیادی با اسامی بزرگ هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می شوند و بعضی از آنها به دلیل اینکه یکی دو فیلم ایرانی مخالف نظام به نمایش می گذارند در میان بعضی افکار عمومی وجهه پیدا می نمایند و این در حالی است که کشورهای برگزار نماینده همین جشنواره های به ظاهربزرگ، در هنرهفتم خود مسائل زیادی دارند.

از جمله این جشنواره ها می توان به جشنواره ونیز ایتالیا اشاره نمود که در میان سینماگران کشورهای در حال توسعه و دنیا سوم طرفداران فراوانی دارد آن هم در حالی که سینمای کشور برگزارنماینده این فستیوال در شرایط بحرانی اقتصادی و نبود آثار با کیفیت بسر می برد.

موید شرایط بحرانی سینمای ایتالیا اظهارات ژان گیلی نویسنده، منتقد سینما و برگزار نماینده جشنواره فیلم انسی است.

ژان گیلی نویسنده و منتقد سینما معتقد است که سینمای این کشور وضعیت بحرانی را می گذراند ولی این امیدواری وجود دارد که ازاین شرایط خارج گردد. جالب اینجاست که گیلی هم به مانند همتایان ایرانی خود رهایی سینمای ایتالیا از مسائل را در گروی یاریهای اقتصادی دولت می داند!

به گزارش نشریه فرانسوی زبان فوکوس گیلی که برگزار نماینده جشنواره فیلم انسی ایتالیا می باشد، مشکل اقتصادی و نبود اسپانسر دارای پشتوانه اقتصادی قوی را یکی از مسائل عمده سینمای ایتالیا در شرایط کنونی می داند.

شماری از سینماگران مانع فراوری فیلم باکیفیت هستند

وی در تبادل نظر با فوکوس گفت: در اوضاع نه چندان مساعد سینمای ایتالیا، شماری از سینماگران ایتالیا نیز به طرق مختلف مانع فراوری و ساخت فیلم های باکیفیت هستند؛ این گروه اتکا به سینمای ایتالیا را بی فایده می دانند. چنین تفکری در دهه 90 میلادی شدت یافت و هم اینک نیز ادامه دارد و به همین دلیل از میان 30 تا 40 فیلمی که فراوری می گردد تنها شمار کمی از فیلم ها می تواند تماشاگر پسند باشد.

ژان گیلی در بخش دیگری از این گفت وگو توضیح داد: از فوریه سال 2012 میلادی با نمایش فیلم سزار باید بمیرد ساخته برادران تاویانی در جشنواره فیلم برلین و سپس در جشنواره هایی مانند کن فرانسه کارشناسان به صندلی سینمای ایتالیا پی بردند. سینماگران کنونی ایتالیا میراث قدیمی های این هنر را بردوش خود حس می نمایند ولی بر خلاف افکارعمومی در فرانسه ، مردم ایتالیا فراوری مجدد سینمای گذشته را نمی پذیرند و با توجه به اینکه این هنر درایتالیا با مشکل اقتصادی شدید روبرو است ، رغبت عمومی برای رفتن به سالن ها کم شده است.

سینمای ایتالیا حتی قادر به فراوری کمدی کلاسیک هم نیست

به گفته این منتقد، سینمای ایتالیا حتی نمی تواند فیلم های کمدی با تم طنز اجتماعی را که در گذشته فراوری می کرد، بسازد و به همین دلیل باید مقامات به سینمای ایتالیا مورد توجه بیشتر قرار داده و از آن حمایت اقتصادی نمایند.

رئیس جشنواره فیلم انسی ادامه داد: پیشتر بازیگران قدری مثل ماسترویانی می توانستند مردم را به گیشه بکشانند ولی در شرایط کنونی سینمای ایتالیا از کمبود بازیگران اثرگذار رنج می برد و نسل جدید بازیگران نتوانسته اند برای مخاطبان این کشور قابل توجه مثل اسلاف خود باشند.

خلق آثار باکیفیت کند است

ژان گیلی در جای دیگر از گفته های خود تاکید نمود: خلق فیلم ها و آثار سینمایی باکیفیت در سینمای ایتالیا در شرایط کنونی کم است ولی این امید وجود دارد که با حمایت هایی احتاقتصادی از سوی بعضی منابع اقتصادی قدرتمند چه دولتی و چه غیردولتی این سینما بتواند ظرف سال های آینده سیر صعودی به خود بگیرد و از این دایره باطل بی پولی خارج گردد.

مقامات ایتالیا هنر هفتم این کشور را مورد توجه اقتصادی قرار دهند

وی در سرانجام ضمن ابراز امیدواری مجدد در بازیابی سینمای ایتالیا از مقامات این کشور خواست هنر هفتم این کشور را مورد توجه بیشتر اقتصادی قرار دهند و اضافه نمود:اگر قرار است این کشور سینمایی قوی و مردم پسند داشته باشد احتیاج به یاری دارد و اگر شاهد این هستیم که مردم مشتاقانه در مقابل صفحه تلویزیون تماشای فیلم های آمریکایی را انتظار می کشند، گواه این است که کاری برای سینمای ایتالیا نکرده ایم.

منبع: خبرگزاری میزان

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 422

به "وضعیت سینمای ایتالیا بحرانی است، شماری از سینماگران ایتالیا مانع فراوری فیلم باکیفیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت سینمای ایتالیا بحرانی است، شماری از سینماگران ایتالیا مانع فراوری فیلم باکیفیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید