پیش بینی عرضه 30 هزار عنوان کتاب خارجی جدید در نمایشگاه سی و سوم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب از پیش بینی عرضه حدود 30 هزار عنوان کتاب خارجی جدید در نمایشگاه اطلاع داد و گفت: برای رونق بهتر به دنبال افزایش مشارکت ارشاد و ناشران با تخفیف بیشتر هستیم.

پیش بینی عرضه 30 هزار عنوان کتاب خارجی جدید در نمایشگاه سی و سوم

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت تبلیغاتی از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مهدی عمرانلو مدیر کمیته ناشران خارجی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به آمار ثبت نام ناشران بخش خارجی گفت: این آمار، آمار اولیه است و هنوز تایید نشده است، اما فی الحال در بخش ناشران عربی 46 ناشر یا موزع نمایندگی هزار و 100 ناشر عرب زبان را بر عهده دارند و در بخش ناشران لاتین نیز 34 ناشر و موزع حضور دارند که بعضی نمایندگی یک ناشر بعضی ده ناشر و بعضی حتی تا 50 ناشر را برعهده دارند.

وی ادامه داد: در میان ناشران ثبت نام نماینده ناشران بزرگی چون کمبریج، الزویر، وایل و .. حضور دارند، البته سال جاری مسائل در بخش حضور ناشران خارجی بیشتر شده است و مهمترین آن چگونگی دریافت پول توسط ناشران خارجی است، این معضلی اساسی است برای کسانی که می خواهند پول را به حساب ناشر خارجی حواله نمایند.

عمرانلو با اشاره به بارگذاری فهرست کتاب ها توسط ناشران خارجی گفت: لیست کتاب ها هنوز به صورت کامل بارگذاری نشده است، ما سال گذشته بالای 30 هزار عنوان کتاب جدید داشتیم ، اما چون هنوز تکمیل نشده تعیین نیست، ولی تصور می کنم ، سال جاری نیز در همان میزان یا کمی بیشتر خواهیم داشت.

وی از افزایش متراژ بخش لایتن اطلاع داد و گفت: میزان حضور قطعاً راضی نماینده نیست ، علاوه بر آن موقع برگزاری نیز اصلا مناسب نیست، تعیین نیست در آن موقع خریدار بودجه کافی برای خرید کتاب خارجی داشته باشد یا نه. اساسا چند روز پس از سرانجام تعطیلات نوروز استقبال می گردد یا نه.

وی در پاسخ به این پرسش که اقدامی برای جذب مشارکت وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد صورت گرفته است، یا خیر گفت: ما در این زمینه صحبت هایی از قبل داشتیم، این نهادها با مشکل کمبود بودجه روبرو هستند و اذعان می نمایند که نمی توانند بودجه چندانی صرف نمایند. در عین حال این موضوع با حوزه معاونت فرهنگی بیشتر مرتبط است و ایشان می توانند به وسیله وزیر موضوع را در سطح دولت مطرح نمایند.

مدیرکمیته ناشران خارجی از کوشش برای افزایش میزان مشارکت ناشران و وزارت ارشاد برای خرید بهتر از بخش ناشران خارجی اطلاع داد و گفت: در نظر داریم بتوانیم درصد تخفیف ها را بیشتر کنیم. تجربه سال گذشته نشان می دهد که قدرت خرید خریدار محدود است ، حتی اگر خریدار کتابخانه یک دانشگاه باشد با بودجه ای که دارد می تواند تعداد اندکی کتاب خارجی بخرد، سال گذشته درصد تحخفیف 25 درصد بود، ما در صددیم سال جاری این درصد را افزایش دهیم.

عمرانلو از برطرف نواقص سیستم فروش اطلاع داد و گفتیم کوشش می کنیم که سیستم با کمترین مشکل و خطا خدمات دهد. همانطور که می دانید این سیستم برای فروش کتاب های داخلی طراحی شده است، ما کوشش کردیم تا برای کتابخهای خارجی نیز این سیستم را مناسب کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 740

به "پیش بینی عرضه 30 هزار عنوان کتاب خارجی جدید در نمایشگاه سی و سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی عرضه 30 هزار عنوان کتاب خارجی جدید در نمایشگاه سی و سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید