چه فناوری هایی که در نمایشگاه CES 2022 ارائه خواهد شد؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، نمایشگاه CES 2022 مانند سال های گذشته بستری مناسب برای رونمایی از فناوری های جدیدی خواهند بود که علاقمندان در انتظار آنها هستند.

چه فناوری هایی که در نمایشگاه CES 2022 ارائه خواهد شد؟

نمایشگاه CES 2022 که افراد بسیاری در سراسر دنیا منتظر آن هستند، قرار است به زودی برگزار گردد اما نمایشگاه سال جاری کمی متفاوت به نظر می رسد.

با توجه به این که نمایشگاه CES سال گذشته به علت شیوع کووید-19 کاملا دیجیتالی برگزار گردید، همه غرفه داران و شرکت نمایندگان منتظر بازگشت به سالن های وسیع مرکز همایش لاس وگاس در سال 2022 بودند. سال جاری حتی ساختمان تازهی وجود دارد که نوآوری های لیست شده در حال توسعه غرفه دارانی مانند جنرال موتورز(General Motors)، بی ام و(BMW) و هیوندای(Hyundai) را به نمایش خواهد گذاشت. باید توجه داشت که یک مهمان ناخوانده نیز ظاهر شده که سویه اُمیکرون است.

با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در هفته پیش از کریسمس، موارد لغو نیز افزایش یافت. بعلاوه این نمایشگاه به جای هشتم ژانویه، یک روز زودتر از موعد اصلی یعنی در هفتم ژانویه به سرانجام خواهد رسید.

در عرض چند روز، غول های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت(Microsoft)، آمازون(Amazon)، فیسبوک(Facebook) و گوگل(Google) همگی کنار رفتند اما CES 2022 هنوز در حال آماده سازی برای برگزاری است. بیشتر غرفه داران به جای مانده اند و حتی بسیاری از شرکت هایی که غرفه های حضوری خود را لغو نموده اند، همچنان محصولات تازه را از راه دور به نمایش می گذارند.

در این گزارش، به آنالیز محصولاتی می پردازیم که در نمایشگاه سال جاری قرار است رونمایی شوند.

محاسبات

نمایشگاه CES، سالانه یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری برای حوزه محاسبات است. با توجه به این که انویدیا(Nvidia)، اینتل(Intel) و ای ام دی(AMD) همگی برای کنفرانس های مطبوعاتی مجذوب نمایندهی آماده شده اند، می توانیم انتظار داشته باشیم که نمایشگاه سال 2022 تفاوتی با نمایشگاه های سال های پیش نداشته باشد. شایعات زیادی در خصوص عرضه نسل های بعدی پردازنده ها و گرافیک های این سه شرکت بزرگ وجود دارد و علاقمندان منتظر به روزرسانی تراشه ها خواهند بود.

به ویژه می توان به ورود پیش بینی شده اینتل به فضای گسسته GPU با فناوری Arc Alchemist اشاره نمود که در نهایت می تواند حرکتی را در انحصار دوگانه فروش وارد کند و گزینه های بیشتری را برای کسانی فراهم آورد که از ارتقای رایانه های شخصی خود در سال 2022 ناامید هستند.

بعلاوه انتظار می رود که فراورینمایندگان لپ تاپ نیز با قدرت کامل ظاهر شوند. معمولا دهها نوع لپ تاپ و لپ تاپ های مخصوص بازی را می بینیم که در نمایشگاه CES معرفی می شوند و محصول شرکت هایی مانند دل(Dell)، ایسوس(Asus)، اِچ پی(HP) و لنوو(Lenovo) یا سایر شرکت ها هستند و همگی با تازهترین عناصر داخلی و مجذوب نماینده ترین طراحی ها به روزرسانی شده اند.

ممکن است شاهد پیش نمایش چندین طرح آزمایشی دیگر در نمایشگاه CES سال جاری باشیم. فناوری هایی مانند نمایشگرهای تاشو، فناوری نسل بعدی پنل ها و مواردی از این دست، محصولاتی هستند که آنها را فقط می توان در نمایشگاه CES دید.

محصولات سمعی بصری

در نمایشگاه سال جاری، محصولات بیشتری از شرکت هایی مانند ال جی(LG)، سامسونگ(Samsung)، سونی(Sony) و تی سی ال(TCL) خواهیم دید که سیستم های خود را بیش از هر زمان دیگری پیش می برند و هدف شان این است که همه چیز را بهتر از همواره در کنار یکدیگر به کار بگیرند. کوشش آنها می تواند تجربیات بهتری را برای کاربر نهایی به ارمغان بیاورد.

از جنبه فنی باید منتظر خبرهای بسیاری در خصوص تلویزیون های اُال ای دی نقطه کوانتومی(QD-OLED) باشیم. این یک فناوری ترکیبی است که ظاهرا فزونین کیفیت تلویزیون های OLED را ارائه می دهد و روشنایی بهتر و کاهش خطر سوختن تصویر را در بر دارد.

اگر این فناوری بتواند انتظارات را برآورده کند، ارزش بسیاری خواهد داشت زیرا روشنایی و سوختن تصویر تنها عرصه ای هستند که تلویزیون های QLED سنتی به واسطه آنها هنوز نسبت به OLED فزونی دارند. فناوری QD-OLED، کیفیت تصویر را به تلویزیون های معمولی می افزاید اما از سوی دیگر می تواند برای صفحه نمایش رایانه ها نیز بسیار مهم باشد.

فناوری QD-OLED، به سازندگان نمایشگرها امکان می دهد تا از زیرپیکسل های سفید اضافی که تلویزیون های OLED سنتی برای بهبود روشنایی استفاده می نمایند، بی احتیاج شوند اما این امر در صفحه نمایش های کوچک تر، به قیمت از دست رفتن وضوح جزئیات کوچک تمام خواهد شد.

خانه هوشمند

نمایشگاه CES می تواند نقطه صفر محصولات هوشمند خانگی باشد. اگر این محصولات، متصل به اینترنت، نوآورانه و جالب باشند، احتمالا می توان آنها را در قسمتی از نمایشگاه دید. به نظر می رسد که در نمایشگاه سال جاری، تاکید ویژه ای بر دستگاه های متمرکز بر حریم خصوصی وجود دارد که از داده های کاربران محافظت می نمایند و بعلاوه دستگاه هایی که به محافظت از خانه کاربران خود می پردازند.

چنین دستگاه هایی، بیشتر از همواره فراوری می شوند تا به محافظت بهتر از کاربر بپردازند؛ خواه به شکل شاترهای نصب شده روی لنزهای دوربین و خواه به صورت نویزی که مانع از گوش دادن افراد ناخوانده به دستیاران هوشمند می شوند.

بعلاوه می توان انتظار داشت که مجموعه ای از جاروبرقی های رباتیک هوشمند و دستگاه های مراقبت از نوزاد ارائه شوند تا به والدین یاری نمایند که هر شب چند دقیقه بیشتر بخوابند. همه شرکت های اصلی از جمله سامسونگ و ال جی، در این زمینه ظاهر می شوند.

بازی های ویدئویی

وقتی صحبت از بازی های ویدیویی به میان می آید، نمایشگاه CES معمولا مکان مناسبی برای تماشای محصولات مربوط به این حوزه است. این نمایشگاه مملو از لوازم جانبی رایانه های شخصی، از کیبورد گرفته تا هدست است.

سال جاری می توان انتظار بیشتری از نمایشگاه CES داشت اما احتمالا تاکید بر نمایشگرهایی که می توانند کنسول های نسل کنونی و تازهترین مجموعه کارت های گرافیک را بهتر پشتیبانی نمایند، بیشتر است. شرکت ها احتمالا سال جاری با قدرت کامل و به همراه نمایشگرهای ارزان تری ظاهر می شوند که می توانند وضوح 4کی (4K) را به اندازه بالاتری به نمایش بگذارند.

این همه چیزی نیست که سال جاری باید انتظار داشته باشیم. دنیا بازی های ویدیویی در حال حاضر، غرق دریایی از نوآوری های فناوری است. انتظار می رود که در نمایشگاه سال جاری، شرکت هایی را ببینیم که از کنسول استیم دک(Steam Deck) به همراه رایانه های دستی استفاده می نمایند. نمایشگاه های گذشته CES شاهد ارائه نسخه های ابتدایی این دستگاه ها بوده اند اما این بار می توانیم شاهد رقابت واقعی باشیم.

واژه هایی مانند متاورس(Metaverse) و بلاکچین(Blockchain) نیز در نمایشگاه سال جاری مطرح خواهند بود.

تلفن همراه

نمایشگاه CES هرگز یک رویداد بزرگ برای ارائه تلفن همراه نبوده است اما این بدان معنا نیست که فناوری های مورد علاقه دوستداران تلفن همراه اصلا در آن ارائه نمی گردد. بزرگ ترین مورد در این زمینه، مدل سامسونگ گلکسی اس 21 FE یا(Samsung Galaxy S21 FE) است که در خصوص آن بسیار صحبت شده و با تاخیر طولانی روبرو شده است. پس از نزدیک به یک سال تاخیر به علت کمبود تراشه، بالاخره عرضه این مدل ارزان و محبوب سامسونگ، قریب الوقوع به نظر می رسد. مدل S20 FE در سال گذشته، محبوبیت خود را به علت تعادل میان ارزان بودن و ویژگی های برتر نشان داد و به نظر می رسد که این موارد برای S21 FE نیز صادق باشند.

بعلاوه، احتمالا شاهد رونمایی از تلفن های همراه جی5 تازه شرکت هایی مانند تی سی ال، اچ ام دی(HMD) و شاید موتورولا(Motorola) خواهیم بود. خود این تلفن های همراه نسبت به تمایل عمومی برای دسترسی بیشتر به جی5، کمتر برای مصرف نمایندگان جالب هستند.

پیشرفت بزرگ دیگری که در CES 2022 شاهد آن هستیم، شرکت های بیشتری هستند که لوازم جانبی شارژ نیترید گالیوم(GaN) خود را به نمایش می گذارند. شارژرهای نیترید گالیوم می توانند سرعت شارژ فوق العاده سریعی را ارائه دهند. شرکت هایی را در سراسر فضای فناوری تلفن همراه دیده ایم که این شارژرها را پذیرفته اند و در CES نیز انتظار داریم محصولات تازهی را از شرکت های انکر(Anker)، بلکین(Belkin) و سایر نام های کمتر شناخته شده ببینیم.

بعلاوه، امید است که شاهد پیشرفت های دیگری در فناوری صفحه نمایش تاشو باشیم که در محصولات شرکت هایی مانند اوپو(Oppo) دیده می شوند و گامی به سوی ارائه صفحه نمایش راحت تر به شمار می فرایند.

خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی دیگر فقط یک تازگی برای شرکت های برجسته فناوری و دوست داران محیط زیست به شمار نمی فرایند. هیوندای با مدل Ioniq 5، مرسدس(Mercedes) با مدل EQS و فورد(Ford) با مدل F-150 Lightning، خود را در این زمینه ثابت نموده اند. بنابراین در CES 2022 انتظار بیشتری وجود دارد.

شاید مهم تر از همه، جنرال موتورز باشد که قرار است از خودروی تمام الکتریکی خود موسوم به سیلورادو(Silverado) رونمایی کند. این خودرو، رقیبی آشکار برای F-150 Lighting شرکت فورد و R1T شرکت ریویان(Rivian) به شمار می رود و اگر شرکت تسلا(Tesla) بتواند یکی از این خودروها را بسازد، از سایبرتراک(Cybertruck) افسانه ای رونمایی خواهد نمود.

بعلاوه، احتمال می رود که شاهد ارائه نمونه های ابتدایی خودروهای تازه شرکت های کرایسلر(Chrysler)، هیوندای و تولد یک برند تازه ویژه خودروهای الکتریکی موسوم به توگ(TOGG) باشیم.

اگرچه هنوز باید انتظار تکامل بیشتری را داشته باشیم اما خودروهای خودران که یکی دیگر از پایه های اصلی نمایشگاه CES به شمار می فرایند نیز وارد بازار خواهند شد. ابرشرکت های حوزه فناوری مانند کوالکام(Qualcomm)، اپتیو(Aptiv) و انویدیا، اصلاحاتی را در مؤلفه ها و الگوریتم هایی به نمایش می گذارند که استفاده از فناوری خودران را ایمن تر، ارزان تر و آسان تر می نمایند اما هنوز دقیقا در دسترس نیستند.

46

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1973

به "چه فناوری هایی که در نمایشگاه CES 2022 ارائه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه فناوری هایی که در نمایشگاه CES 2022 ارائه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید