چگونه از شر پشه هایی که در اطراف بنفشه های آفریقایی مان پرواز می نمایند خلاص شویم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گیاهان گلدانی زیبای ما تنها برای ما مجذوب کننده نیستند، حشرات هم از آنها خوششان می آید! یکی از آزار دهنده ترین این حشرات پشه های ریز هستند. اما چگونه می توان از شر آنها خلاص شد؟

چگونه از شر پشه هایی که در اطراف بنفشه های آفریقایی مان پرواز می نمایند خلاص شویم

بنفشه آفریقایی یکی از گیاهان محبوب پشه ها حشرات بالدار ریز است چرا که در خاکی همواره مرطوب زندگی می نماید. با وجود اینکه این حشرات بالدار کوچک نیش نمی زنند و بیماری منتقل نمی نمایند، اما باز هم حضور آنها در خانه خوشایند نیست. البته لارو برخی از این حشرات به ریشه گیاه در خاک آسیب می زنند پس مبارهز با آنها لازم است.

برخلاف دیگر حشرات مزاحم خانگی مانند سوسک ها، از بین بردن این پشه های ریز کاری ندارد و با روش هایی ساده و پیش پا افتاده قابل انجام است. اما مسئله آن است که مانند حشرات بزرگ تر نمی توان آنها را یکی یکی گرفت و از بین برد پس باید از روش هایی دیگر استفاده کرد.

مرحله اول

اجازه دهید چند سانتی متر از سطح خاک خشک گردد و سپس دوباره بنفشه آفریقایی تان را آبیاری کنید. چند هفته یک بار اجازه دهید خاک گیاه به طور کامل خشک گردد و بعد آن را آبیاری کنید. بنفشه آفریقایی رطوبت را دوست دارد اما با این حال می تواند هر از گاهی خشکی خاک را تحمل کند. اما لاروهای پشه ها و حشرات بالدار کوچک نمی توانند این خشکی محیط را تحمل نمایند و از بین می فرایند. پس برای مبارزه با آنها و جلوگیری از شیوع شان خاک را همواره مرطوب نگه ندارید.

مرحله دوم

نصف قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید و این محلول را در یک بطری اسپری بریزید. سپس با استفاده از آن اطراف طوقه بنفشه آفریقایی تان را اسپری کنید. مایع ظرفشویی برای این حشرات کوچک و لاروهاشان، که ضعیف هستند، سمی است و باعث مرگ شان می گردد، اما در این دوز برای گیاه خطری ندارد.

با استفاده از همین دستور می توانید با شپشک های آرد آلودی هم که روی بنفشه آفریقایی تان (و هر گیاه آپارتمانی دیگری) ظاهر شده اند مبارزه کنید. تنها کافی است محلول را روی شاخ و برگ، ساقه و لابه لای دمبرگ ها اسپری کنید. با استفاده از این سم ارگانیک یک بار در روز گیاه را سم پاشی کنید. بعد از مدتی فواصل سم پاشی را بیشتر کنید. این کار را تا زمانی که همه حشرات از روی گیاه محو شوند تکرار کنید.

اگر احساس کردید که اندازه مایع ظرفشویی زیاد است و شاخ و برگ گیاه دارند می سوزند، تنها چند قطره مایع در آب بریزید.

مرحله سوم

تله های ورقه ای چسبناک بگیرید. این ورقه ها معمولا به رنگ زرد هستند. این تله های چسبنده را می توانید از فروشگاه های گل و گیاه و باغبانی تهیه کنید و بر لبه گلدان بچسبانید. این تله ها چسبناک هستند و به محض اینکه حشره روی آنها فرود می آید دیگر نمی تواند خود را از آنها جدا کند و همانجا گیر نموده و می میرد. هر از گاهی به این کاغذها نگاه کنید و اگر پر از حشره شده بود (با احتمال زیاد بنفشه شما آنقدر پشه نخواهد داشت) آنها را از لبه گلدان جدا کنید و یک ورقه تازه بچسبانید.

به جای این تله ها می توانید یک فنجان کوچک به رنگ زرد را با آب پر کنید و در نزدیکی بنفشه هاتان قرار دهید. این حشرات به شدت به رنگ زرد جذب می شوند. زمانی که حشره به رنگ زرد لیوان جذب شد درون آب می افتد و غرق می گردد.

منبع: فوت و فن / hunker.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2118

به "چگونه از شر پشه هایی که در اطراف بنفشه های آفریقایی مان پرواز می نمایند خلاص شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شر پشه هایی که در اطراف بنفشه های آفریقایی مان پرواز می نمایند خلاص شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید