کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات نوروزی در استان کرمانشاه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات نوروزی در استان کرمانشاه صورت گرفت.

کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات نوروزی در استان کرمانشاه

طهماسب نجفی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد خدمات سفر استان اضافه نمود: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات برون شهری در ایام مسافرتهای نوروزی در سال 1402 تعداد 11 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 1401 افزایشی نداشته است.

وی اضافه نمود: از این تعداد هفت فوتی مربوط به تصادفات در راههای فرعی بوده و سه مورد آنها در راههای اصلی و شریانی اتفاق افتاده است.

نجفی در ادامه از کاهش چشمگیر آمار فوتی های ناشی از تصادف در حوزه شهری اطلاع داد و گفت: در سال 1401 در حوزه شهری شاهد 10 فوتی بر اثر تصادف وسایل نقلیه بوده ایم که این اندازه در سال 1402 به سه نفر رسیده است که 70 درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه توضیح داد: در مجموع در 2 حوزه درون شهری و برون شهری شاهد کاهش 33 درصدی تعداد فوتی ها در مقایسه با مدت مشابه در سال 1401 بودیم. بعلاوه در همین بازه زمانی شاهد کاهش 17 درصدی آمار مجروحان و کاهش 24 درصدی خسارت ناشی از تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی در ادامه به تشریح دلیل این کاهشها پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت کامل خودرویی و نیروی انسانی پلیس راهور، افزایش گشت های راهداری، استقرار نیروهای پلیس با چراغ های گردان و نصب علائم هشدار در قبل و بعد از نقاط خیز استان و استقرار نیروهای امدادی در این نقاط از جمله عوامل مهم کاهش فوتی ها، مجروحان و خسارتهای ناشی از تصادف بوده است.

نجفی ادامه داد: بعلاوه در این ایام اقداماتی همانند برطرف نقص چراغ روشنایی در جاده ها، ایجاد سامانه های هوشمند، اطلاع رسانی به موقع به وسیله صدا و سیما در این ایام صورت گرفت که در کاهش تصادفات موثر بود.

وی اضافه نمود: بعلاوه در قالب کمپین سی شصت در ایام سفرهای نوروزی، نیروهای دستگاه های خدمات رسان در 30 کیلومتری شهرها مستقر شدند و اطلاعات یا کمکهای لازم را به مسافران ارائه کردند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه از خط کشی، لکه گیری و آسفالت راهها به عنوان دیگر اقدامات اجرا شده برای نوروز 1402 نام برد و گفت: بعلاوه در این ایام شاهد افزایش گشتهای کنترل نامحسوس در جاده ها بودیم.

وی اضافه نمود: در این مدت شاهد اسکان حدود 323 هزار توریست در استان بودیم که تعداد 131 هزار و 969 نفر آنها در اماکن اقامتی رسمی و 178 هزار و 331 نفر در اقامتگاه های غیر رسمی و 12 هزار و 704 نفر در قالب اسکانهای اضطراری سامان یافتند.

نجفی اضافه نمود: در سال 1401 در ایام سفرهای نوروزی حدود 10 میلیون و 137 تردد در سطح استان انجام شد که این اندازه در سال 1402 به 11 میلیون و 313 هزار رسیده که یک افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های انجام گرفته ستاد خدمات سفر در حوزه میراث فرهنگی و توریستی پرداخت و گفت: در این ایام شاهد برنامه هایی همانند برپایی نوروزگاه ها در بیستون، طاق بستان و محور ساسانی از کنگاور به قصر شیرین بودیم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: بعلاوه برای اولین بار بخش خصوصی در نوروزگاه بیستون اقدام به برگزار کردن برنامه های جذابی مانند صخره نوردی، بالن سواری، پاراگلایدر و زیپ لاین و برپایی نمایشگاه صنایع دستی پرداخت که با استقبال ویژه توریستان روبرو شد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2228

به "کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات نوروزی در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات نوروزی در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید