گلکسی S23 و S24 احتمالا بدون تراشه اگزینوس عرضه خواهند شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدتی قبل گزارشی مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد برای گلکسی S25 چیپست کاملا اختصاصی توسعه دهد، منتشر شد. اما این گزارش سوالات متعددی را در مورد این موضوع مطرح کرد. حالا یکی دیگر از خبرگزاری های کره ای در این زمینه به نکات مهمی پرداخته است.

گلکسی S23 و S24 احتمالا بدون تراشه اگزینوس عرضه خواهند شد

این خبرگزاری بار دیگر همان ادعای مطرح شده در گزارش قبلی را تایید کرده و نوشته که سامسونگ به زودی با استفاده از تقریبا هزار متخصص می خواهد فرایند توسعه یک چیپست کاملا اختصاصی برای گلکسی S25 را آغاز می کند. هدف سامسونگ این است که مانند اپل یک چیپست قدرتمند و همه فن حریف را توسعه دهد. اما از سوی دیگر، این خبرگزاری اعلام کرده که سال آینده و سال 2024 خبری از استفاده از تراشه های اگزینوس برای گوشی های گلکسی (احتمالا مدل های پرچم دار) نخواهد بود.

یکی از مدیران سامسونگ به این خبرگزاری گفته که چنین تصمیمی از طرف مدیران ارشد در راستای چشم انداز بلندمدت این شرکت اتخاذ شده است. به عبارت دیگر به نظر می رسد تا آماده شدن تراشه پرچم دار موردنظر در سال 2025، طی دو سال آینده گوشی های گلکسی S23 و S24 احتمالا صرفا با تراشه اسنپدراگون به دست کاربران می رسند. این یک تصمیم مخاطره آمیز به شمار میرود زیرا در صورت کمبود تراشه یا عملکرد ضعیف تراشه های اسنپدراگون، سامسونگ برای گوشی های پرچم دار خود دیگر نمی تواند از تراشه های اگزینوس استفاده کند.

همانطور که احتمالا می دانید، در سال 2022 شمار بیشتری از کشورها گوشی های گلکسی S22 را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 دریافت کردند. گفتنی است گوشی های سری گلکسی S هر ساله با دو چیپست مختلف راهی بازار می شوند. یکی از این چیپست ها اگزینوس و دیگری اسنپدراگون است. با توجه به اینکه معمولا چیپست های اگزینوس ضعیف تر از رقیب ساخت کوالکام هستند، همین تفاوت در عملکرد با اعتراضات زیادی روبرو می شود.

با وجود اینکه در مورد این موضوع تا حالا دو گزارش منتشر شده، ولی در هر دو گزارش دقیقا اعلام نشده که چیپست تازه دقیقا چه تفاوت هایی با چیپست های فعلی اگزینوس دارد. با وجود اینکه چند سال قبل شرکت چینی میزو به بهره گیری از تعدادی از تراشه های اگزینوس روی آورد و مثلا اخیرا ویوو هم از تراشه اگزینوس 1080 استفاده کرده، ولی در چند سال اخیر تراشه های پرچم دار سامسونگ راهی گوشی های دیگر شرکت ها نشده اند. بنابراین این تراشه ها همین الان هم کاملا اختصاصی هستند.

از طرف دیگر مشخص نیست که آیا سامسونگ با ادامه استفاده از طراحی های شرکت Arm آیا می تواند در این حوزه اپل را شکست دهد یا نه. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تراشه های ساخت TSMC کیفیت بهتری نسبت به تراشه های ساخت سامسونگ دارند. این یعنی به غیر از چالش های مربوط به طراحی، سامسونگ در زمینه تولید هم با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند. در همین زمینه می توانیم به تولید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از طریق TSMC اشاره کنیم. این در حالی است که مدل استاندارد همین تراشه از طریق سامسونگ تولید می شود که ظاهرا کیفیت ساخت این تراشه با اعتراض مدیران کوالکام روبرو شده است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2085

به "گلکسی S23 و S24 احتمالا بدون تراشه اگزینوس عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 و S24 احتمالا بدون تراشه اگزینوس عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید