گیر کم بودن پرستار کجاست؟ ، جزییات دعوای دو سازمان دولتی برای استخدام پرستار!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت:باید دعوای سازمان برنامه، امور استخدامی و وزارت بهداشت درباره جذب پرستار تمام گردد. وزارت بهداشت می گوید 120 هزار نیرو کم داریم؛ در مقابل سازمان امور اداری می گوید ما ظرفیت دادیم و باید آن را پُر می کردید

گیر کم بودن پرستار کجاست؟ ، جزییات دعوای دو سازمان دولتی برای استخدام پرستار!

به گزارش خبرنگاران آنلاین ، محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره اندازه افزایش ظرفیت پرستار، بیان داشت: بحث ما این است که چرا باید پرستار قربانی دعوای سازمان برنامه و و زارت بهداشت گردد. سازمان برنامه می گوید ما به شما زیاد مجوز استخدامی دادیم اما خوب استفاده نکردید و وزارت بهداشت نیز می گوید کم مجوز دادید.

وی ادامه داد: می گوییم سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و وزارت بهداشت ابتدا باید این میثاق را به وجود آورند و اینکه به ازای هر تخت یا به ازای هر 1000 نفر جمعیت یا حتی به ازای هر تعداد پزشک باید چه تعداد پرستار داشته باشیم و از هر گروه پرستاری چقدر داشته باشیم؟ این در همه جای جهان دارای استانداردهای خاص خودشان است و ما نیز باید داشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز کرد: این باید تعریف گردد؛ یا دعوای سازمان برنامه، امور اداری و استخدامی و وزارت بهداشت تمام گردد. الان مثلا وزارت بهداشت می گوید 120 هزار نیرو کم داریم؛ یعنی پست سازمانی خالی است؛ در مقابل سازمان امور اداری می گوید ما ظرفیت دادیم و باید آن را پر می کردید.

میرزابیگی یادآور شد: اگر در هر دانشگاه علوم پزشکی آنالیز کنید می بینیند تعداد نیروی پشتیبانی اش بیشتر از پرستار است؛ حداقل دو سه برابر؛ در صورتی که در همه جهان این برعکس است و معمولا نیروی بالینی و پرستاری بیشتر از نیروی پشتیبانی است.

وی افزود: این تعارض وزارت بهداشت با سازمان استخدامی باید از بین برود؛ یک میثاقی معین نمایند و باید یک غربال صورت گیرد تا افراد سرجای خود بنشیند تا کمبودها شفاف گردد و تعداد و مکان کمبود پرستار معین گردد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام نمود:اکنون ممکن است در تهران با کمبود پرستار روبرو باشیم اما مثلا در سبزوار، تربت حیدریه و ... این طور نباشد؛ علت این است که بر اساس استانداری نیرو نچیندیم، اما اکنون عزم خود را بر این استاندارد قرار دادیم.

میرزابیگی توضیح داد: اگر این استاندارد جوابش این بود که ظرفیت اضافه گردد خب باید اضافه گردد، اما اگر جوابش این بود که اضافه نگردد؛ مثلا در شهرهای کوچک کم گردد و به تهران بیاید، فقط یک جابجایی ظرفیت اتفاق بیفتد.

وی ابراز کرد: در نتیجه یک ساماندهی اساسی احتیاج است و این مستلزم است تا سازمان برنامه، امور اداری و استخدامی و وزارت بهداشت یک میثاق واحد به عنوان استاندارد نیروی انسانی داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2148

به "گیر کم بودن پرستار کجاست؟ ، جزییات دعوای دو سازمان دولتی برای استخدام پرستار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیر کم بودن پرستار کجاست؟ ، جزییات دعوای دو سازمان دولتی برای استخدام پرستار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید