10 پیشنهاد برای سفرهای زمستانی در ایران؛ چه عاشق سرما باشید و یا گرما

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، افراد معمولا دوست دارند در بهار و تابستان در هوای گرم و مطبوع و سرسبز سفر نمایند، اما تعداد زیادی هم هستند که آب و هوا روی آنها تاثیری ندارد و عاشق سرما هستند و به سفرهای خود ادامه می دهند.

10 پیشنهاد برای سفرهای زمستانی در ایران؛ چه عاشق سرما باشید و یا گرما

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

در ایران زیبا مکان های زیادی وجود دارد که در فصل سرما تماشایی اند و برای سفر در زمستان مناسبند. از جنوب ایران که از سرمای زمستان به کلی در امان است و می شود در وسط زمستان روی شن های گرم ساحل خلیج فارس راه رفت تا مناطقی که یکدست سفید و دیدنی می شوند و برای برف بازی جان می دهند. در ادامه به پیشنهاد اسنپ تریپ 10 مکان مناسب سفرهای زمستانی را معرفی می کنیم.

1- کیش

دمای هوای کیش از دی تا فرودین یعنی بهترین موقع سفر به این جزیره به طور متوسط 18 تا 25 درجه سانتی گراد است. کیش در زمستان و موقعی که بیشتر مناطق ایران در سرما فرو رفته، جایی گرم و مطلوب برای سفر است. ورزش های آبی در آن جریان دارد و می توان در دریایش آب تنی کرد. عصرها به دیدن غروب جزیره رفت و در زیر درختان جایی مثل پارک مرد ماهیگیر دمی لم داد. برای تفریح میتوانید به تم پارک آبی اوشن بروید که تعریف ها حول و حوش آن زیاد است.

2- قشم

قشم هم مثل کیش در زمستان مامن امنی است برای آنهایی که می خواهند از سرمای هوا به دور باشند. بهترین وقت سفر به قشم، جزیره شگفتی ها از اوایل آبان تا فروردین است. در این ماه ها به اندازه کافی وقت هست که به همه جاهای دیدنی سرک کشید. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس ها از جاهایی است که در سفر به قشم باید حتما ببینید. همچنین اگر در زمستان به قشم سفر کنید شانس خوردن یکی از خوش بوترین و خوشمزه ترین میوه ها را دارید. گوآوا میوه ای است که از آذر تا اسفند میتوان در بندرعباس که ایستگاه اصلی سفر به قشم است، پیدایش کرد. جنوبی ها به گوآوا زیتون می گویند.

3- جزیره هنگام

در 54 کیلومتری قشم، جزیره هنگام قرار گرفته، جزیره ای بکر و تقریبا دست نخورده که زیبایی های زیادی دارد، مثل دولفین هایش. برای دیدن دلفین های هنگام بهترین وقت زمستان است به شرطی که حسابی سحرخیر باشید. از قشم با قایق و لنج خیلی راحت می توانید به هنگام بروید. دیدن بازارچه های محلی روستاییان و ماهیگیری محلی ها را از یاد نبرید.

4- جزیره هرمز

جزیره هرمز به خاک قرمزش رنگش معروف است، خاکی که ترکیب بی نظیر و نابی را با آبی دریا به وجود آورده و خودش بهترین سوغات است. در جزیره هرمز دیدن جاهایی مثل دره مجسمه ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز را که جایی است بی نظیر را نباید از دست داد. جایی که از بالای پرتگاه میتوان رفت و آمد کشتی ها را که حالا به صورت نقطه هایی بسیار کوچک درآمده اند دید.

5- چابهار

چابهار، شهر چهار فصل است و در هر فصلی دیدنی ست. یکی از این فصل ها هم زمستان است که دمای هوا در حدود 25 درجه است. چابهار را به کوه های مینیاتوری و مریخی اش و ساحل آن که در شب از درخشش فیتوپلانپتون ها برق می زند و مهتابی می شود، می شناسند. همچنین اسکله ماهیگیری چابهار و بازارهای ساحلی اش بسیار معروف است. در چابهار دیدن پل افشان و تالاب لیپار را هم از دست ندهید.

6-چشمه آبگرم گنو بندر عباس

چشمه آبگرم گنو در 35 کیلومتری بندرعباس یکی دیگر از مقاصد زمستانی مسافران است که در آب های آن، ماهی آوینیوس گینویس زندگی می نمایند که در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارند! در این چشمه آبگرم برای خانم ها و آقایان دو استخر جدا در نظر گرفته شده است تا بتوانند از خواص آب های گوگردی این چشمه آبگرم استفاده نمایند.

7- سازه های آبی شوشتر

برای مسافرت در زمستان انتخاب های دیگری هم هست مثل سازه های آبی شوشتر. سازه های آبی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، بندها و آسیاب ها، آبشارها و کانال ها و تونل های عظیم راهنمایی آب است که در ارتباط با یکدیگر کار می نمایند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای استفاده بیشتر از آب ساخته شده اند. در سفرنامه مادام ژان دیولافوآ باستان شناس فرانسوی، از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده.

8-آبشار آبگرم، مشهد

خیلی ها به قصد زیارت به مشهد سفر مینمایند، اما این شهر زیارتی جاذبه های دیگری هم دارد، مثل آبشار آبگرم که زمستان در کنارش بودن خیلی می چسبد. آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود 40 درجه هم می رسد. این آبشار در حدود 5 کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم قرار گرفته است.

9- کویر نایبند ، طبس

یکی از انتخاب ها در پاییز و زمستان برای سفر کویرنوردی است و پیشنهاد ما روستای نایبند. روستای نایبند در فاصله 225 کیلومتری طبس و در کنار جاده طبس به راور قرار گرفته است و یکی از زیباترین روستاهای ایران است. روستای نایبند و نخلستان های زیبایش به فاصله کمی از کویر لوت قرارگرفته است و سرسبزیش ترکیب عجیبی را با رنگ خاکستری یکدست کویر به وجود آورده.

10 - روستای آهار تهران

از روستاهای اطراف تهران که برای سفر در زمستان مناسب است، روستای آهار است. در دو طرف این روستا، دو رودخانه پر آب قرار گرفته است که در پایین روستا به هم وصل می شوند. یکی از جذابیت های آهار جز طبیعت هزار رنگش آبشاری است به نام آبشار شکر آب. آتشگاه باستانی قصران هم در ارتفاعات روستا که قدمتش به زمان ساسانیان برمی شود، از دیدنی های آهار است .برای حرکت به سمت آهار از تهران، باید راهی جاده لشگرک شوید و جهت این جاده به سمت فشم را در پیش بگیرید. بعد از حاجی آباد و اوشان به روستای آهار می رسید.

منبع: چمدان
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 621

به "10 پیشنهاد برای سفرهای زمستانی در ایران؛ چه عاشق سرما باشید و یا گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد برای سفرهای زمستانی در ایران؛ چه عاشق سرما باشید و یا گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید