15 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، علیرضا برادران در نشست خبری روز شنبه به برنامه های مربوط به سرمایه گذاری در این صندوق اشاره نمود و گفت: در حوزه اهداف کلان بعد از 40 سال ساماندهی مالی در دستور کار قرار گرفته است و شرکت ها به سمت موضوعات تخصصی محور راهنمایی شده اند.

15 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق بازنشستگی کشوری

وی اضافه کرد: از شهریور ماه مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری در 6 هولدینگ تخصصی (انرژی، صنعت و معدن، عمران و ساختمان، صنایع غذایی و کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری و مالی) فعالیت های خود را ادامه خواهند داد.

برادران از ساماندهی هولدینگ ها و توجه به بازده سرمایه گذاری اطلاع داد و تاکید نمود: صندوق های بازنشستگی در جهان نقش ویژه ای در فراوری ناخالص ملی ایفا می نمایند و تبیین صندلی مالی و نقش صندوق ها در دوران پس از تحریم تصویب شده است، به طوری که برنامه خروج از شرکت های کم بازده و توجه به فعالیت های بانک و بیمه و همچنین توجه به فعالیت های بین المللی در دستور کار قرار گرفته می گردد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه استقبال خوبی از طرف سرمایه گذاران خارجی اتفاق افتاده است، تاکید نمود: توجه به طرح های نیمه تمام صنعتی در حوزه سرمایه گذاری یکی از رویکردهای اصلی ما در این حوزه است و در مواردی که پیشرفت بالای 50 درصد باشد در برنامه طرح های توسعه صندوق قرار می گیرد.

برادران به همراهی با دولت در حمل و نقل هوایی، ریلی و صنعت دریایی اشاره نمود و اضافه کرد: بهبود عملکرد مدیران در دستور کار قرار گرفته و به سمت ارتقاء هولدینگ های تخصصی حرکت می کنیم. احصاء دارایی، ایجاد بانک اطلاعاتی، احصاء قوانین و مقررات، علمی شدن صندوق ها و استفاده از تجربیات کشورهای صاحب نظر، انضباط مالی، استفاده از منابع برای مطالبات صندوق ها، ارتقاء و شفاف بخشی ورود شرکت ها به فرابورس و بورس و... از جمله اهداف بلندمدت و کوتاه مدت صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه 15 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق است، شرح داد: به نسبت تعهداتی که برای بازنشستگان و جامعه هدف داریم باید بسیار بیش از گذشته اقدامات مثبت و مفیدی در جهت ارتقاء شرایط و بهبود عملکرد صندوق انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 781

به "15 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق بازنشستگی کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق بازنشستگی کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید