50 شرکت در مناطق کمتر برخوردار دانش بنیان شدند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل معاونت علمی، دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی با اشاره به مصوبه شرکت های دانش بنیان نوع 3 گفت: مناطق کمتر برخوردار دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی هستند و بهره برداری از این ظرفیت ها همیشه دغدغه مسئولین علم و فناوری کشور بوده است. به همین منظور شرکت ها و مؤسسات دارای توانمندی های فناورانه و نوآورانه در مناطق کمتر برخوردار، تحت شرایطی به عنوان شرکت دانش بنیان نوع 3 تائید می شوند.

50 شرکت در مناطق کمتر برخوردار دانش بنیان شدند

وی ادامه داد: در جلسه کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، 50 شرکت در مناطق کمتر برخوردار به عنوان دانش بنیان نوع 3 تائید شدند و از این پس می توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده نمایند.

همکاری شرکت های عظیم صنعتی با شرکت های دانش بنیان

رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان در ادامه به شرح تسهیلات بهم رسانی این مرکز پرداخت و گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند در زنجیر ارزش صنایع عظیم نقش مهمی را ایفا نمایند و بازار این شرکت ها را در اختیار بگیرند و به همین دلیل معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با برگزاری نشست های ارائه نیازهای فناورانه سعی در تسهیل رابطه میان شرکت های دانش بنیان و شرکت های عظیم را دارند. ضمن آنکه حمایت از شرکت های دانش بنیان عظیم و توانمند برای ورود به بازارهای عظیم صادراتی و حمایت از شرکت هایی با رویکرد سنتی، به منظور ورود نوآوری ها و توانمندی های فناورانه از دیگر راه های رسوخ هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان در بازار است.

لزوم بهره گیری کشور از اقتصاد دانش بنیان

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان با اشاره به لزوم بهره گیری کشور از اقتصاد دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان باید سهم پررنگ تری از فراوری ناخالص ملی در کشور داشته باشند و با تعامل، پایه ریزی و اجرای الگوهای نوآوری باز در کشور می توان نفوذ شرکت های دانش بنیان در برندهای عظیم و توانمند داخلی را گسترش داد تا شرکت های دانش بنیان به صنایع عظیم و اثرگذار کشور پیوند بخورند و سهم بیشتری را در اقتصاد کشور دارا باشند.

حمایت ویژه از سهامداران عظیم شرکت های دانش بنیان

خیاطیان به مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه اشاره نمود و گفت: در این جلسه دو مصوبه اصلی به تصویب کارگروه رسید. اول آنکه برای حمایت گسترده تر از فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان؛ چنانچه خانواده ای از شرکت های دانش بنیان که دارای سهامداران مشترک باشند، مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از همکاری های فناورانه در جهت توسعه محصولات دانش بنیان در صورتی که یک کنسرسیوم از اعضای حقیقی یا حقوقی، در قالب یک شرکت یا مؤسسه و به منظور توسعه کالا وخدمات دانش بنیان تشکیل گردد، شرکت یا مؤسسه گروه بعنوان دانش بنیان نوع 2 و پروژه توسعه کالا وخدمات این گروه، بعنوان کالا و خدمات سطح 2 تأیید می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1526

به "50 شرکت در مناطق کمتر برخوردار دانش بنیان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 شرکت در مناطق کمتر برخوردار دانش بنیان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید