6 فیلم درباره جاسوس های زن

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، هواداران سینما همیشه فیلم های جاسوسی را با ستاره های مرد به دنیا می آورند. در دوران طلایی هالیوود، بزرگترین ابرقهرمان های جاسوسی شخصیت های مرد بودند. تا همین چند سال پیش، بیشتر فیلم های جنایی با شخصیت های اصلی مرد ساخته می شد. اما مدتی است که وارد دوران متفاوت سینما شده ایم. روزهایی که سینماگران متوجه شده اند دلیلی ندارد همیشه مردها را به عنوان نقش های اصلی جاسوس ها انتخاب کنند. حالا زن ها هم سهم بیشتری از فیلم های جاسوسی دارند.

6 فیلم درباره جاسوس های زن

فیلم های جاسوسی معمولا داستان های تکراری اما هیجان انگیزی دارند. در بیشتر فیلم های جاسوسی با فرد یا افرادی روبرو هستیم که برای پیداکردن اطلاعات دشمن شان هرکاری می کنند. حالا که چند سالی است هالیوود تمرکزش را بر روی توسعه شخصیت های اصلی زن قرار داده، بهترین فیلم ها درباره جاسوس های زن را بشناسید.

(جاسوس) Spy

نمره منتقدان: 96 از 100

فیلم های جاسوسی معمولا لحن جدی و خشکی دارند. در این فیلم ها، پیداکردن یک داستان ساده و بدون پیچیدگی کار دشواری نیست. اما در جاسوس همه این پیش فرض ها کنار می فرایند. جاسوس با حضور ستاره های شناخته شده سینما مانند ملیسا مک کارتی و جیسون استاتهام در ظاهر داستانی جاسوسی، باطنی کمدی و خنده دار دارد.

یک میزگرد مخفیانه از تحلیلگران سازمان سی آی ای تشکیل می شود. آن ها در تلاش هستند تا داوطلبان نفوذ مخفیانه به تشکیلات یک فروشنده سلاح های مرگبار را بررسی کنند. هدف آن ها پیداکردن یک مامور مناسب است. اما شرایط همیشه براساس پیش فرض ها پیش نمی رود.

(دختری به نام نیکیتا) La Femme Nikita

نمره منتقدان: 88 از 100

لوک بسون، کارگردانی فرانسوی است که درخشش او در سینمای اروپا بود که راهش را به سمت هالیوود گشود. یکی از جذاب ترین فیلم های او که در سال 1990 اکران شد، دختری به نام نیکیتا است. از آن جایی که عوامل فیلم فرانسوی هستند، باید بدانید که زبان فیلم هم فرانسوی است.

نیکیتا دختری آشفته است که در جریان یک سرقت مسلحانه از داروخانه، دستگیر می شود. او تنها سارقی است که از این حادثه جان سالم به در می برد اما به جرم قتل یک پلیس، به سی سال زندان محکوم می شود. در جلسات بازپرسی، نیکیتا علاقه ای به همکاری با پلیس ها ندارد. بنابراین پلیس فرانسه او را بیهوش می کند. وقتی نیکیتا دوباره هوشیاری اش را به دست می آورد، متوجه می شود دولت فرانسه مرگ او را اعلام کرده و حالا از او انتظار دارد تنها برای سرویس جاسوسی فرانسه کار کند.

(هانا) Hanna

نمره منتقدان: 76 از 100

این فیلم اکشن که هیجان بسیار زیادی برای تماشاگرش تدارک دیده است، در سال 2011 اکران شد. سورشا رونان که با حضور در فیلم هایی مانند کارول و خانم کبوتر شهرت بسیاری پیدا کرده است، پیش از این فیلم ها در هانا توانایی های هنرمندانه اش را نشان داد.

دختری 16 ساله به نام هانا توسط پدرش در فنلاند تمرین داده می شود تا تبدیل به یک آدمکش حرفه ای شود. پدر هانا در گذشته مامور سی ای آی بوده اما به دلیل جلوگیری از فاش شدن یک راز بسیار بزرگ، آمریکا را به مقصد قطب شمال ترک کرده است. با این حال دولت آمریکا تصمیم دارد او را به قتل برساند. هانا کتاب های کهن زیادی می خواند و دانش فراوانی درباره جنگیدن به عنوان یک رزم دارد. اما از آن جایی که او دور از جامعه مدرن بزرگ شده، شناختی از فرهنگ و تکنولوژی های جدید ندارد.

(سالت) Salt

نمره منتقدان: 65 از 100

آنجلینا جولی در سال های اخیر یکی از ستاره های فیلم های اکشن بوده و حضور او در فیلم سالت هم این حقیقت را تایید می کند. این فیلم که در سال 2010 اکران شد، یکی از پرفروش ترین فیلم های نخستین سال دهه دوم قرن بیست و یکم لقب گرفت. این فیلم احتمالا یکی از بی رحم ترین اکشن های جاسوسی ممکن است که می توانید تماشا کنید. تماشاگران فیلم در بسیاری از پایگاه های سینمایی مدعی شده اند که هرگز انتظار نداشتند آنجلینا جولی را در نقش چنین شخصیت بی رحمی تماشا کنند.

زنی به نام ایولین سالت، مأمور سی آی ای است. او در اولین سالگرد ازدواجش با یک مرد آلمانی به نام مایک که حشره شناس مشهوری است برای بازپرسی از یک جاسوس روسیه راهی روسیه می شود. این جاسوس نقشه سالت برای ترور رئیس جمهور روسیه در مراسم تشییع معاونش را افشا می کند. سالت مجبور به فرار می شود و برای پنهان کردن هویت واقعی اش، هر کاری می کند.

(گنجشک سرخ) Red Sparrow

نمره منتقدان: 45 از 100

هالیوودی ها علاقه بسیاری دارند تا در فیلم های جاسوسی شان به روسیه و سیاست هایی که دارد، طعنه های مختلف بزنند. فیلم گنجشک سرخ هم یکی از همان عناوینی است که به شکلی مستقیم سیاست های روسی را مورد انتقاد قرار می دهد. با این حال منتقدان اعتقاد دارند فیلم بیشتر از اینکه روسیه را نقد کند، در پرداخت به داستان خودش مسائل بزرگی دارد. با این حال حضور بازیگری مانند جنیفر لاورنس در گنجشک سرخ جذابیت های آن را بیشتر می کند.

دومنیکا اگوروا یک پایکوبینده بالرین مشهور است. او برای تامین هزینه های مادر بیمارش، سخت کار می کند. اما مصدومیتی برای او رخ می دهد که او را برای همیشه از دنیای پایکوبی دور می کند. دومنیکا که مجبور است هزینه های زندگی مادرش را تامین می کند، مجبور می شود با سرویس اطلاعات خارجی روسیه (کا گ ب) همکاری کند.

(بلوند اتمی) Atomic Blonde

نمره منتقدان: 79 از 100

دیوید لیتچ کارگردانی است که پس از ساخت فیلم جان ویک شهرت بسیاری پیدا کرد. او روایت ها و داستان های گوناگونی را در ذهنش پرورش داده بود که هرگز دوست نداشت به فیلم های اکشن و هیجان انگیز جان ویک محدود شود. بنابراین تصمیم گرفت با ساخت بلوند اتمی خلاقیتش را به چالش بکشد. البته که بلوند اتمی به اندازه جان ویک معروف نیست اما به همان میزان جذاب است.

در دوران بعد از جنگ سرد و در اواخر دهه 80 میلادی، یک مامور انگلیسی توسط کا گ ب به قتل می رسد. سرویس جاسوسی بریتانیا (ام آی سیکس) یکی از بهترین ماموران خود با نام لورین براوتون را استخدام می کند تا راهبی برلین شود. جایی که این قتل رخ داده و حالا شرایطی شبیه به آتش زیر خاکستر دارد. لورین می خواهد دلیل مرگ همکارش را بفهمد و البته لیست مشهور سلاح هایی را پیدا کند که اگر روس ها به آن دست پیدا کنند، یک جنگ واقعی آغاز می شود.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1351

به "6 فیلم درباره جاسوس های زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فیلم درباره جاسوس های زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید