630 هزار اروپایی در سال قربانی آلودگی های زیست محیطی می شوند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، آژانس محیط زیست اروپا می گوید اروپایی ها به طور دائم در معرض خطرات زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مواد شیمیایی قرار دارند و سالانه 630هزار نفر از ساکنان قاره سبز به دلایل ناشی از آلودگی های زیست محیطی جان خود را از دست می دهند.

630 هزار اروپایی در سال قربانی آلودگی های زیست محیطی می شوند

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه اظهار داشت طبق تازه ترین گزارش آژانس محیط زیست اروپا، در اتحادیه اروپا 13 درصد مرگ و میرها مربوط به آلودگی های زیست محیطی است.

آمار و ارقام مربوط به تعداد جان باختگان ناشی از آلودگی ها در اروپا حکایت از آن دارد که این معضل، بیش از شیوع کرونا در قاره سبز قربانی می گیرد.

ظهور عوامل بیماری زا مشترک میان انسان و دام (مانند مورد کووید-19) با تخریب محیط زیست و فعل و انفعالات میان انسان و حیوانات در سیستم غذایی مرتبط است. طبق این مطالعه، اروپایی ها به طور دائمی در معرض خطرات زیست محیطی قرار دارند: آلودگی هوا و آلودگی های شیمیایی وصوتی که اگرچه به وضوح کاهش یافته اما همچنان عامل اصلی مرگ در اروپاست.

طبق آخرین آمار موجود، در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، 630 هزار مورد مرگ می تواند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به یک محیط آلوده در سال 2012 نسبت داده شود. البته تفاوت های چشمگیری در این زمینه در غرب و شرق اروپا و با توجه به سطح مالی و اجتماعی وجود دارد.

در رومانی از هر 5 مورد، یک مورد ناشی از آلودگی ثبت می شود در حالی که این نسبت در سوئد و دانمارک یک به 10 است. آژانس محیط زیست اروپا تاکید نمود: این مرگ و میرها به طور عمده بر اثر سرطان، بیماری های قلبی، عروقی و تنفسی است که با از بین بردن خطرات ناسالم زیست محیطی می توان مانع از این مرگ و میرها شد.

طبق این گزارش قشر فقیر بیش از دیگران در معرض آلودگی و شرایط سخت آب و هوایی از جمله گرما و سرمای شدید قرار دارند که این مساله به محل کار، زندگی و مدرسه آنها برمی شود که اغلب در مناطق و محله های محروم و حومه شهرها که محورهای اصلی ترافیکی است زندگی می نمایند.

به گزارش ایرنا، میزان مرگ و میر در اروپا بر اثر آلودگی در شرایطی 13 درصد از کل آمار مرگ و میر اعلام می شود که میزان فوتی های ناشی از ابتلا به کووید 19 در بین اروپایی ها، کمتر از این رقم است.

از شروع شیوع کرونا تا به امروز 3 میلیون و 833 هزار و 992 نفر در اروپا به کرونا مبتلا شده اند که میزان فوتی ها از این مجموع 210 هزار و 339 نفر است. با این رقم، کمتر از 10 درصد تعداد مبتلایان به کووید 19 در اروپا جان خود را از دست داده اند که نسبت به میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی آمار کمتری دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1203

به "630 هزار اروپایی در سال قربانی آلودگی های زیست محیطی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "630 هزار اروپایی در سال قربانی آلودگی های زیست محیطی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید