شروع نخستین مرحله سم پاشی در معبد آناهیتا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا از شروع نخستین مرحله سم پاشی این محوطه تاریخی در کنگاور اطلاع داد.

شروع نخستین مرحله سم پاشی در معبد آناهیتا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه مرتضی گراوند امروز چهارشنبه 21 اسفند 98 با اعلام این خبر، گفت: عملیات سم پاشی به منظور جلوگیری از رشد بعضی علف های هرز در این بافت تاریخی انجام شده است.

او با بیان اینکه در محوطه وسیع 25 هکتاری معبد آناهیتا هرساله با حجم زیادی علف های هرز و خودرو روبه رو هستیم، توضیح داد: اولین مرحله سم پاشی امروز شروع شد و مرحله دوم سم پاشی برای از بین رفتن کامل گیاهان هرز در بهار 99 انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با اشاره به فعالیت های این پایگاه در یک ماه اخیر، بیان داشت: برنامه های متنوع زیادی برای برگزاری نوروز 99 در محوطه تاریخی معبد آناهیتا پیش بینی شده بود که متأسفانه با شیوع کرونا ویروس در کشور این محوطه تاریخی در نوروز 99 تعطیل و برنامه های این پایگاه لغو شد.

او اظهار امیدواری کرد که این ویروس به زودی از کشور خارج گردد و معبد آناهیتا همچون سال های گذشته شاهد سیل عظیم گردشگران باشد.

گراوند در ادامه گفت: حدود 20 اصله درخت در سال های گذشته در پی خشک سالی و آفت در این منطقه خشک شده که با توجه به اینکه اکنون فصل کاشت درخت است، در هفته جاری که مصادف با هفته درختکاری بود، این درختان با نهال های درخت کاج جایگزین شده است.

او بابیان اینکه پس از دوره اپیدمی کرونا و خروج این ویروس از کشور میزبان علاقه مندان خواهیم بود، تأکید کرد: از همه بازدیدنمایندگان، گردشگران به ویژه اهالی شهرستان کنگاور درخواست می کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در این پهنه سبز و زیبا، از روشن کردن آتش، ریختن زباله و هرگونه فعالیتی که به این محیط زیبا آسیب بزند، جدا خودداری نمایند و مجموعه معبد آناهیتا را در بهسازی این فضای تاریخی و سبز کمک دهند.

معبد آناهیتا عظیم ترین تک بنای سنگی کشور است که در سال 1310 به ثبت ملی رسیده است و در مرکز شهرستان کنگاور و 94 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار گرفته است. به گفته مورخان و باستان شناسان، این بنای عظیم مربوط به دوره های هخامنشی، ساسانی و اشکانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 873

به "شروع نخستین مرحله سم پاشی در معبد آناهیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نخستین مرحله سم پاشی در معبد آناهیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید