گردشگران سفر به خوزستان را در نوروز 98 از دست ندهند، پذیرایی گرم مردم میهمان نواز جنوب، تجربه زیبای راهیان نور ، خاطرات ماندگار سفر به خوزستان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مهمترین مقاصد سفر که در نوروز 98 به مسافران نوروزی می توانم توصیه کنم سفر به استان خوزستان و حضور در جمع مردم خونگرم و مهمان نواز این استان است.

گردشگران سفر به خوزستان را در نوروز 98 از دست ندهند، پذیرایی گرم مردم میهمان نواز جنوب، تجربه زیبای راهیان نور ، خاطرات ماندگار سفر به خوزستان

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و برنامه ریزی مردم برای سفرهای نوروزی گفت: توصیه می کنم، مردم عزیزمان در تعطیلات نوروز 98، فرصت سفر به استان خوزستان را از دست ندهند.

او اضافه کرد: استان خوزستان دارای جاذبه های بی نظیر گردشگری و نیز آثار فرهنگی تاریخی بسیار زیبا و ماندگاری است که بازدید از این آثار و جاذبه ها می تواند خاطره خوشی را برای مسافران و گردشگران در سفر به استان خوزستان رقم بزند.

مونسان گفت: رود کارون به عنوان یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین مراکز گردشگری طبیعی در کنار دیگر آثار تاریخی و گردشگری این استان از جمله رود اروند و نیز تالاب شادگان و ... همه و همه مقاصد گردشگری طبیعی در این استان هستند.

معاون رئیس جمهوری گفت: سازه های آبی شوشتر، چغازنبیل، مسجد جامع شوشتر، قلعه شوش، کاخ آپادانا، مقبره دانیال نبی و ... از دیگر جاذبه های گردشگری در استان خوزستان است که مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی به حساب می آید.

او در ادامه به مهمان نوازی و خونگرمی ساکنان استان خوزستان از جمله قوم عرب در این استان اشاره نمود و گفت: هموطنانمان در استان خوزستان مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند که با رویی گشاده و آغوشی باز میزبان گردشگران و مسافران نوروزی اعم داخلی و خارجی هستند و هر گردشگری که به استان خوزستان سفر کند مطمئنا خاطره خوش آن سفر تا سال ها در ذهن او باقی خواهد ماند.

مونسان در ادامه گفت: یکی از ویژگی های مردم استان خوزستان از جمله عرب زبانان ساکن این استان مهمان نوازی مثال زدنی آن ها و رسوم ماندگارشان در میزبانی از مهمانان است و با احداث مضیف در فضایی صمیمی و زیبا از مهمانان پذیرایی می نمایند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به مناطق جنگی جنوب اشاره نمود و گفت: این همه درحالی است که استان خوزستان مهمترین مقصد کاروان های راهیان نور است و در تعطیلات نوروز مردم عزیز ما با سفر به مناطق عملیاتی جنوب به مقام شامخ شهیدان سرافراز میهن ادای احترام می نمایند.

مونسان گفت: ایرانیان بسیاری سال نو و لحظه تحویل سال را در کنار قبور مطهر شهدا و مناطق عملیاتی جنوب سپری می نمایند که این نیز خود یک رسم زیبا و نشان دهنده عمق ارادت مردم قدرشناس ایران به مقام شامخ شهیدان است. همه ساله 4 میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی عزیمت می نمایند.

او در ادامه به گردشگری آبی در استان خوزستان اشاره نمود و گفت: رودهای کارون و اروند ظرفیت های مهمی برای توسعه گردشگری آبی در خوزستان محسوب میشود که می تواند به رونق و توسعه گردشگری در این استان یاری کند.

معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: به طور حتم توسعه گردشگری به فراوری ثروت و ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور یاری می نماید و رونق گردشگری در استان خوزستان و در کنار مردم خونگرم و مهمان نواز این استان خاطرات سفرهای نوروزی را دو چندان می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 281

به "گردشگران سفر به خوزستان را در نوروز 98 از دست ندهند، پذیرایی گرم مردم میهمان نواز جنوب، تجربه زیبای راهیان نور ، خاطرات ماندگار سفر به خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران سفر به خوزستان را در نوروز 98 از دست ندهند، پذیرایی گرم مردم میهمان نواز جنوب، تجربه زیبای راهیان نور ، خاطرات ماندگار سفر به خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید