ادامه مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم مراحل تکمیلی مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری اطلاع داد.

ادامه مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری در آذربایجان شرقی

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار بابیان این که آنالیز و پایش مستمر وضعیت موزه ها استان در دستور کار اداره کل استان واقع شده است، گفت: تکمیل مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری (موزه ادب و عرفان) یکی از مهم ترین پروژه ها است.

او با اشاره به این که این باغ مزار از عناصر هویتی بسیار ارزنده آذربایجان شرقی محسوب می گردد، اضافه کرد: ادامه استحکام بخشی و مقاوم سازی دیوارهای گنبدخانه، ایوان و سردر ورودی و اجرای اندود دیوارهای داخلی و رنگ آمیزی از اقدامات اولیه در راستای مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به این که این پروژه از زمان عقد قرارداد تا کنون، 50 درصد پیشرفت داشته است و میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و سامان دهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری مبلغی بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال است، گفت: با توجه به ارزش و اهمیت تاریخی این باغ مزار، کارشناسان میراث فرهنگی استان برای مرمت و ساماندهی آن همچنان در کوشش هستند.

نخستین موزه ادب و عرفان کشور که پس از زلزله ورزقان به دلیل خسارات عمده کالبدی تعطیل شده بود، در اردیبهشت ماه امسال هم زمان با هفته میراث فرهنگی به همت اداره کل استان بازگشایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 446

به "ادامه مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید