ارتقای 21 پله ای رتبه اتاق بندرعباس در دوره تازه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس اتاق بندرعباس گفت: شعار اتاق بندرعباس در دوره نهم اتاق شیشه ای بوده است به این معنی که تمامی فعالیت های خود را به صورت شفاف به رسانه ها و مردم شریف هرمزگان نمایش می دهد که همین مسئله باعث شده اتاق امروز آن اتاق سابق نباشد.

ارتقای 21 پله ای رتبه اتاق بندرعباس در دوره تازه

محمدرضا صفا در نشست خبری اظهار کرد: اتاقی که در گذشته تحویل گرفتیم در بین 34 اتاق در صندلی 34 بود و امروز صندلی اتاق بندرعباس به 13 رسیده که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم جزء 10 اتاق برتر کشور باشیم و من این قول را به مردم استان هرمزگان می دهم.

رئیس اتاق بندرعباس توضیح داد: خوشبختانه طی 2 سال اخیر باوجود شیوع ویروس کرونا، رشد 200 درصدی در عملنمودهای خود داشتیم. ایجاد دفاتر نمایندگی بندرلنگه، قشم، جاسک و میناب جهت جذب سرمایه گذار، صدور گواهی و جلوگیری از جعل اسناد گواهی مبدأ را در این دو سال داشته ایم.

صفا عنوان نمود: ساماندهی مرزنشینان، ایجاد مشاغل پایدار، برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری ها و صادرکنندگان و آنالیز مسائل موجود ازجمله کارهای اجرا شده در این دفاتر نمایندگی بوده است. خدمات 24 ساعته صدور گواهی مبدأ در بندر شهید رجایی، سیستمی کردن تمامی اطلاعات مربوط به صدور گواهی مبدأ، نمایش آمار صادرات بر روی سایت اتاق بازرگانی که رشد 98 درصدی به خصوص در صادرات به امارات، عمان، چین داشته، ازجمله کارهای اجرا شده در 2 سال اخیر بوده است.

وی بیان نمود: برای فعالان اقتصادی با توجه به حذف کارت بازرگانی، یک گواهی نامه معتبر عضویت صادر خواهیم کرد تا نگرانی بازرگانان استان را در این زمینه برطرف کنیم. برگزاری دوره های آموزشی ابتدایی و تکمیلی به صورت وبیناری و کارگاهی را در زمینه های مختلف تجاری، گمرکی و ... داشته ایم.

رئیس اتاق بندرعباس گفت: در سال 99 حدود 35 دوره آموزشی برگزار کردیم که بیش از 500 ساعت دوره و بیش از 12 هزار نفر ساعت آموزش بوده و نسبت به سال قبل رشد 30 درصدی داشتیم. از ابتدای سال 1400 تا به امروز 19 دوره آموزشی برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 70 درصدی داشته است.

صفا توضیح داد: برگزاری نشست با سفیر فرانسه و مالزی و وبینارهایی با اتاق های هرات، پرتغال، قزاقستان، سنگال و ... اجرا شده و تفاهم نامه هایی نیز به منظور همکاری بیشتر منعقد شده و خواهد شد. با توجه به نیازهایی که داریم با اتاق های بازرگانی کشور نیز ارتباط می گیریم.

وی اضافه نمود: تعداد 12 کمیسیون تخصصی به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته است. کمیسیون ها به عنوان بازوان مشورتی اتاق برای خروج بخش خصوصی از مسائل عمل می نماید. با توجه به پتانسیل های فراوان در هرمزگان 9 تشکل در زمینه های مختلف اقتصادی ایجاد شده و حمایت های قابل توجهی نیز در جهت تأمین رفاه تشکل های زیرمجموعه اجرا شده است.

رئیس اتاق بندرعباس عنوان نمود: شورای گفت وگو اتاق بندرعباس امروز در رتبه 11 قرار گرفته است. اتاق بندرعباس در گذشته واحد پژوهش نداشته که در این دوره ایجاد شده و در مورد مسائل مختلف گزارش های جامعی را به سمع و نظر فعالین اقتصادی رسانده است.

صفا اعلام نمود: مرکز داوری اتاق بازرگانی دارای صلاحیتی اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات تجاری و اقتصادی است. خوشبختانه پیروز شدیم در این مدت دایره شمول فعالیت های مرکز را توسعه دهیم. کارگروهی با هدف توسعه مرکز داوری شکل دادیم و 19 فقره تفاهم نامه با اتحادیه ها و صنوف مختلف منعقد کردیم.

وی اظهار کرد: افرادی که در اتاق هستند هیچ دریافت اقتصادی ندارند و خوشبختانه این اتاق در سال های اخیر دچار تحولات خوبی شده است. از زمانی که کار خود را شروع کردیم تنها 548 کارت بازرگانی در استان موجود بود که امروز به هزار و 600 کارت رسیده است.

رئیس اتاق بندرعباس بیان نمود: در زمینه کارهای عام المنفعه برای استان، اتاق بازرگانی در آینده ای نزدیک ساختمانی برای بخش تشکل های اقتصادی خریداری نموده و 10 مدرسه خواهد ساخت و به نام بازرگانان استان به مردم هرمزگان هدیه خواهد نمود.

صفا اظهار کرد: استاندار نو دردآشنای فراوری است و با تجربه خود می تواند استان را به رونق اقتصادی برساند. استان هرمزگان در درآمدزایی پنجمین استان کشور است اما در زمینه محرومیت نیز در رتبه سوم واقع شده است که امیدوارم این آمار با حضور استاندار نو، تغییر فاحشی داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1865

به "ارتقای 21 پله ای رتبه اتاق بندرعباس در دوره تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای 21 پله ای رتبه اتاق بندرعباس در دوره تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید