از استفاده خودسرانه ویتامین دی پرهیز کنید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/هرمزگان یک پزشک گفت: تداخل دارویی ویتامین دی بر کارکرد این مکمل در بدن و افزایش خطر بروز عوارض جانبی خطرناک و آلرژیک اثر می گذارد.

از استفاده خودسرانه ویتامین دی پرهیز کنید

دکتر هانیه سفیدفر در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه توصیه می گردد افراد از مصرف خودسرانه مکمل با دوز بالا خودداری نمایند، گفت: در صورت مصرف نادرست و بیش از حد مجاز ویتامین D به صورت سهوی یا عمدی بروز عوارضی مانند ایجاد سختی عروق، هیپر کالسمی، یبوست، ضعف و خستگی، خواب آلودگی، سردرد، کاهش اشتها، پرنوشی و خشکی دهان بروز می نماید.

وی اظهار کرد: احساس طعم آهن در دهان، حالت تهوع، از دست دادن اشتها، تکرر ادرار و کاهش وزن و استفراغ نیز از دیگر عوارض مصرف خودسرانه و بیش از حد ویتامین D است.

سفید فر با بیان اینکه بیماران کبدی و کلیوی مکمل ویتامین D را زیر نظر پزشک معالج مصرف نمایند، توضیح داد: بهترین منبع برای جبران ویتامین دی پیروی از رژیم غذایی سالم است. تامین ویتامین دی به وسیله مواد غذایی معمولا هیچ گونه عوارض جانبی ویتامین دی را به همراه ندارد.

وی اضافه نمود: منابع غذایی از جمله روغن جگر ماهی، ماهی سالمون، میگو، زرده تخم مرغ، قارچ، غلات، شیر سویا، شیر گاو و آب پرتقال طبیعی سرشار از ویتامین دی طبیعی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1305

به "از استفاده خودسرانه ویتامین دی پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از استفاده خودسرانه ویتامین دی پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید