اضافه شدن ویژگی تشخیص سانحه رانندگی در محصولات آیفون

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اپل تصمیم دارد ویژگی تشخیص تصادف خودرو و شرایط اضطراری را در گوشی های آیفون و اپل واچ ارائه کند.

اضافه شدن ویژگی تشخیص سانحه رانندگی در محصولات آیفون

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران به نقل از theverge، گزارش شده که اپل روی ویژگی نوی در گوشی های آیفون و اپل واچ کار می نماید که تشخیص می دهد دچار سانحه رانندگی شده اید و به طور اتوماتیک شماره 911 را شماره گیری می نماید. براساس گزارش وال استریت ژورنال، تصمیم فعلی اپل این است که چنین قابلیتی را در سال آینده عرضه کند.

برنامه ایمنی شخصی Google در تلفن های پیکسل این ویژگی را دارند که برای یاری گرفتن در هنگام تصادفات اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. البته این ویژگی برای خودرو هایی با قابلیت برقراری ارتباط فراهم شده بود.

بسیاری از خودرو های امروزی در جاده ها به هیچ کدام از قابلیت های ارتباطی مجهز نیستند، بنابراین ویژگی تشخیص تصادف در گوشی های آیفون و اپل واچ به این معنی است که رانندگان بیشتری تا زمانی که یکی از این وسایل را در جیب خود داشته یا روی داشبورد خود گذاشته باشند، می توانند از یاری های فوری در زمان اضطرار استفاده نمایند. گفته می گردد این ویژگی حتی سقوط افراد را هم تشخیص می دهد. باید دید اپل با چه دقتی می تواند تصادفات اتومبیل را تشخیص دهد، چه برسد به سقوط افراد.

به گفته اپل، ایجاد یک ویژگی نو تشخیص تصادف در آیفون در کنار CarPlay می تواند پروژه شایعه شده IronHat اپل را تقویت کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1876

به "اضافه شدن ویژگی تشخیص سانحه رانندگی در محصولات آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن ویژگی تشخیص سانحه رانندگی در محصولات آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید