انجمن های میراث فرهنگی در اردبیل تشکیل می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: انجمن های میراث فرهنگی با هدف استفاده از توان مردمی در سطح استان اردبیل تشکیل می گردد.

انجمن های میراث فرهنگی در اردبیل تشکیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، هاشم نهامین با اعلام این خبر اضافه کرد: هدف از تشکیل انجمن های میراث فر هنگی استفاده از توان مردمی جهت حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی و آثار تاریخی است.

او گفت: شناسایی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی در حوزه گردشگری، معرفی آداب و رسوم بومی و محلی و آموزش های لازم در این حوزه از جمله اهداف این انجمن ها است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان بر استفاده از توان مشارکت های عمومی و لایه های اجتماعی و همچنین احیای انجمن های میراث فرهنگی در تمامی حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، صناع دستی و گردشگری است.

نهامین ادامه داد: انتظار می رود با فعال سازی این انجمن ها در سطح بخش ها و روستاهای استان شاهد همکاری صمیمانه ادارات و ارگان های مختلف و مردم محلی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

او تاکید نمود: انتظار می رود دهیاران و شوراهای روستاها با استفاده از توان و مشارکت اهالی روستاها ضمن حفظ و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی در روستاها در زمینه فرهنگ سازی به امر حفاظت و پاسداست آثار تاریخی و مطلع سازی مردم، فعالیت گسترده تری را داشته و تعاملات بیشتری را با اداره کل میراث فرهنگی و یگان حفاظت استان اردبیل برقرار سازند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 272

به "انجمن های میراث فرهنگی در اردبیل تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن های میراث فرهنگی در اردبیل تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید