اکثر معابر سرپل ذهاب از چادر و کانکس ها خالی گردیده است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فرماندار سرپل ذهاب از آزادسازی بسیاری از معابر و پارک های اصلی شهر از چادرها و کانکس ها اطلاع داد و گفت: بعید است بازسازی تمام مدارس تخریب گردیده بر اثر زلزله به مهرماه سال جاری برسد.

اکثر معابر سرپل ذهاب از چادر و کانکس ها خالی گردیده است

محبت جمالی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، اظهار کرد: شهر نسبت به چند ماه اولی که درگیر زلزله بودیم به خوبی ساماندهی گردیده و اکنون شرایط عادی در شهر جریان دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین پارک شهر که تا چندی قبل پوشیده از چادر و کانکس ها بود اکنون آزادسازی گردیده و در آن جنگ های شادی و برنامه های مختلف سرگرم کننده برای مردم برگزار می گردد.

فرماندار سرپل ذهاب اعلام نمود: اکثر معابر و خیابان های اصلی هم از وجود چادرها آزادسازی گردیده و مردم یا به خانه های خود برگشته اند و یا چادرهایشان را به نزدیک منازل قبلی خود منتقل نموده اند.

جمالی نیا با بیان اینکه هنوز تعدادی زیادی از مردم خصوصا مستاجرانی که خانه های آنها تعمیری و تخریبی بوده در کانکس و چادر به سر می برند، اضافه کرد: فقط در بخش مستاجران خانه های تخریبی هنوز پنج تا شش هزار خانوار باقی مانده اند که منازل آنها باید زودتر مشخص تکلیف گردد.

وی گفت: در بازسازی منازل مسکونی تعمیری و تخریبی مردم همکاری خوبی دارند و سرعت کار بالا است.

جمالی نیا در ادامه از برنامه ریزی برای بهسازی و بازپیرایی فضای شهر سرپل ذهاب با همکاری شهرداری هم اطلاع داد و مطرح کرد: روکش آسفالت معابر، بهسازی و رنگ آمیزی جداول، احیا فضاهای سبز و ... از جمله برنامه هایی است که در این بخش وجود دارد.

فرماندار سرپل ذهاب درباره بازسازی مناطق روستایی نیز یادآور شد: اخیرا حدود هفت هزار واحد بازسازی گردیده طی دو مرحله به بهره برداری رسید و قرار است تا خاتمه شهریور 12 هزار واحد روستایی بازسازی گردیده، تحویل گردد.

وی از بهبود وضعیت بهداشتی و سلامت مردم در این مناطق هم یاد کرد و گفت: با مراقبت های بهداشتی که سال جاری انجام شد شاهد کاهش قابل توجه آمار بسیاری از بیماری هایی بودیم که در سال های گذشته رواج داشت.

به گفته این مسئول، تعداد مبتلایان به سالک، گال، بیماری های قارچی و افرادی که دچار مار و عقرب گزیدگی شدند در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر گردیده است.

فرماندار سرپل ذهاب از نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و آخرین وضعیت بازسازی مدارس تخریبی هم یاد کرد و گفت: در زلزله سال گذشته 58 مدرسه تخریب شد که کار بازسازی تعدادی از آنها به خاتمه رسیده و در هفته دولت برخی از این مدارس به بهره برداری رسید.

جمالی نیا بیان نمود: با توجه به افزایش قیمت مصالح و سایر موارد، بعید است بازسازی تمام این مدارس به مهرماه سال جاری برسد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی در کانکس نخواهد ماند، اضافه کرد: دانش آموزان را در مدارس قدیمی و تعمیر گردیده جا می دهیم تا کسی در سال تحصیلی جدید در مدارس کانکسی تحصیل نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 34

به "اکثر معابر سرپل ذهاب از چادر و کانکس ها خالی گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثر معابر سرپل ذهاب از چادر و کانکس ها خالی گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید