اکستریم TXL تویوتا را در سرعت شکست داد، عکس

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شرکت مدیران خودرو که از ابتدا بر اساس شراکت و همکاری با کمپانی معتبر چری پایه گذاری شد، در راستای توسعه فعالیت های خود تصمیم به عرضه سری جدیدی از تولیدات چری یعنی محصولات برند اکستریم دارد. پس از عرضه مدل VX، اکستریم TXL دومین محصول این برند لوکس چینی است که به زودی به بازار ایران خواهد آمد.

اکستریم TXL تویوتا را در سرعت شکست داد، عکس

شرکت مدیران خودرو همکاری های گسترده ای با چری در ایران انجام می دهد و تصمیم دارد تا سری کاملا نو از تولیدات این شرکت، یعنی محصولات برند لوکس اکسید (Exeed) را در کشورمان با نشان اکستریم عرضه کند. اکستریم VX اولین محصول وارد شده از این برند به بازار ایران بود و حالا نوبت به مدل TXL رسیده است. اکستریم TXL به زودی به فهرست خودروهای مونتاژی در ایران اضافه خواهد شد.

این خودرو تحت نشان نو اکستریم به بازار ایران می آید و میخواهد تا به عنوان یک شاسی بلند لوکس و نسبتا خوش قیمت، بخش بیشتری از جامعه مشتریان ایرانی را با محصولات چری همراه کند. اکسید TXL ابتدا در سال 2019 به میدان آمد و سپس در سال 2021 با نسخه فیس لیفت به دست مشتریان رسید. در سال 2023 نیز نسخه نوی از این محصول در فهرست تولیدات چری نهاده شد که همین مدل در ایران نیز به فروش خواهد رسید.

آنالیز طراحی اکسید TXL

اکستریم TXL در سال 2023 با به روز رسانی های ظاهری به میدان آمده و طراحی کاملاً مدرن تری نسبت به مدل اولیه 2019 ارائه می دهد. این خودرو از یک فرم بدنه کشیده با پنل های خوش تراش ساخته شده که استایل آن را چیزی بین یک ماشین لوکس و خودروهای عضلانی در فکر بیننده ترسیم می نماید. طراحی نمای جلو نیز با جلو پنجره بزرگ و مه شکن های LED و چراغ های کشیده همراه شده که فرم نسبتاً زیبا و مجللی را برای چهره این خودرو رقم زده اند.

پس از ورود به کابین این خودرو متوجه می شویم که طراحی داخلی اکستریم تی اکس ال تقریبا بر اساس یک زبان طراحی نو و آینده نگرانه ترسیم شده و یک طرح نسبتا مجلل را به ویژه در بخش داشبورد و کنسول میانی ارائه می دهد. این سبک طراحی داخلی کاملاً زیبا به نظر می رسد، اصول ارگونومی در آن رعایت شده و از متریال باکیفیت در ساخت داشبورد و تودری های آن بهره برده شده است.

فاصله بین محور چرخ های اکسید TXL معادل 2800 میلی متر است؛ بنابراین با یک کابین نسبتا بزرگ به ویژه از لحاظ فضای پا روبرو هستیم. البته این کابین بزرگ باعث شده تا ظرفیت صندوق عقب کمی محدود گردد و به 461 لیتر برسد. این مقدار فضا نسبت به رقبا تقریبا کوچک به نظر می رسد، اما به هر حال می تواند احتیاجهای مسافرتی 4 الی 5 نفر را به نحوی نسبتاً قابل قبول، تامین کند و وسایل آنها را درون خود جا بدهد.

امکانات اکستریم TXL

اکستریم TXL به عنوان یک کراس اوور لوکس امکانات متنوعی را در خود جای داده است. در هنگام بروز تصادف، 6 ایربگ از سرنشینان جلو محافظت می نمایند. پایداری این ماشین با سیستم های کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل سرعت در سراشیبی (DAC) تضمین می گردد. اکستریم TXL بعلاوه به ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم ترمز ضد قفل به همراه EBD و سیستم کمکی ترمز مجهز است.

کراس اوور اکستریم TXL از سیستم رانندگی خودران سطح دوم بهره می برد. این سیستم شامل ویژگی هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، حفظ حرکت بین خطوط و هشدار تعویض خط است. با فعال سازی آپشن های یاد شده، می توانید در بزرگراه ها تنها با قرار دادن دستان خود روی فرمان و بدون احتیاج به شتاب گیری یا کاهش سرعت رانندگی کنید. این خودرو دارای امکانات رفاهی فراوانی است که در یک فهرست بالابلند قرار می گیرند. سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش باد لاستیک ها (TPMS)، تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های برقی جلو به همراه گرم کن و سردکن، کول باکس، درب برقی صندوق عقب، سانروف، سیستم صوتی سونی با 8 عدد بلندگو و ... جزو امکانات اکستریم TXL هستند که سواری با خودرو را به تجربه لذت بخش تبدیل می نمایند.

مشخصات فنی اکستریم TXL

خودروی اکستریم TXL محصول نو مدیران خودرو، یک کراس اوور میان سایز است و برای تامین قدرت مورد احتیاج خود از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم TGDi استفاده می نماید. موتور اکستریم TXL قادر است توانی برابر با 261 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها انتقال دهد.

اکسید تی ایکس ال به منظور دریافت و انتقال قدرت از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT معمولی استفاده می نماید که باعث می گردد تا استهلاک نگهداری و کیفیت رانندگی این خودرو نسبت به نمونه های مجهز به گیربکس دو کلاچه بهتر باشد.

البته این محصول در بازار چین با گیربکس دو کلاچه 7 سرعته نیز عرضه می گردد اما ظاهرا شرکت مدیران خودرو و برند چری همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک معمولی را برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته اند که قطعا انتخاب بهتری نسبت به مدل های دو کلاچه به شمار میرود.

ضمن آنکه اکسید TXL به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک AWD مجهز است و می تواند در مسیرهای لغزنده و یا آفرود سبک و سفرهای طبیعتگردی عملکرد بهتری از خود ارائه دهد. میانگین مصرف سوخت اکستریم TXL نزدیک به 8 لیتر در 100 کیلومتر است و بیشترین سرعت این خودرو نیز تقریبا به حدود 200 کیلومتر بر ساعت می رسد.

در خصوص شتاب صفر تا 100 این خودرو اطلاعات دقیق و رسمی در دسترس نیست اما با توجه به ضریب مناسب توان موتور به وزن کل خودرو، می گردد یک شتابگیری نسبتا مهیج در حدود 9 ثانیه را انتظار داشت که برای یک کراس اوور خانوادگی در بازار ایران رقم بسیار مناسبی به شمار میرود.

در ضمن با توجه به حضور سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و بعلاوه مالتی مستقل در عقب، باید توقع کیفیت سواری مناسب و بعلاوه هندلینگ مطلوب از این خودرو خانوادگی را داشته باشید. البته با استناد به گشتاور بالا و قدرت نسبتاً زیاد موتور، محتمل است بعضی رانندگان TXL هنگام عبور بسیار سریع و پرشتاب از پیچ با مواردی مثل کم فرمانی روبرو شوند. البته این مورد در بسیاری از خودروهای پرقدرت احتمال وقوع دارد و اگر راننده در مسیرهای پرپیچ و خم سرعت و شتاب ایمن را رعایت کند، دیگر هیچ مسئله ای به وجود نخواهد آمد.

322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1403 بروزرسانی: 29 شهریور 1403 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2325

به "اکستریم TXL تویوتا را در سرعت شکست داد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکستریم TXL تویوتا را در سرعت شکست داد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید