بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان در آستانه رکود قرار دارند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، عملکرد ضعیف اقتصاد های دنیا در سه ماهه اول امسال میلادی احتمالاً نتیجه ادامه آسیب های وارد شده از جنگ تجاری بین چین و آمریکا بوده و ویروس کرونا فقط همه چیز را بدتر نموده است.

بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان در آستانه رکود قرار دارند

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از سی ان ان، شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و نشانه هایی وجود دارد که اقتصاد های برتر دنیا به به زودی وارد رکود می شوند، چون شیوع این ویروس به ضعف قبلی آن ها اضافه شده است.

ژاپن: سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سه ماهه پایانی 2019 پس از از بین رفتن تأثیر افزایش مالیات فروش و یک توفان قدرتمند 1.6 درصد کوچک تر شد. این بزرگترین رکود نسبت به سه ماهه قبل از آن از سال 2014 تا حالا بود.

آلمان: بزرگترین اقتصاد اروپا درست قبل از شیوع ویروس کرونا به خاطر کاهش فعالیت کارخانه های این کشور راکد شده بود. شاخص حساسیت مالی در آلمان در ماه فوریه به شدت پایین آمده است که نشان دهنده ترس از ضربه خوردن اقتصاد دنیا از ویروس کرونا است.

اتان هریس، اقتصاددان بانک آمریکا به تعداد اقتصاد های کوچکتری که ضربه می خورند هم اشاره نموده است. هنگ کنگ وارد رکود شده و سنگاپور هم به زودی همین سرنوشت را پیدا می نماید. فراوری ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی 2019 در اندونزی به پایین ترین حد طی سه سال گذشته رسیده و مالزی کمترین فراوری ناخالص داخلی را طی یک دهه گذشته داشت.

در این بین، موتور های رشد مثل چین و هند هم در 2019 کند شدند. تمام این موارد نگرانی در خصوص توانایی اقتصاد دنیا برای مقابله با شوک شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد. هریس می گوید عملکرد ضعیف اقتصاد های دنیا در سه ماهه اول امسال میلادی احتمالاً نتیجه ادامه آسیب های وارد شده از جنگ تجاری بین چین و آمریکا بوده و ویروس کرونا فقط همه چیز را بدتر نموده است.

وی گفت: بازار سهام دنیا پس ار آتش بس بین آمریکا و چین بهبود یافته، ولی شرکت های دارای زنجیره های دنیای عرضه هنوز هم بی ثبات هستند.

حتی آمریکا هم شرایط قدرت مند قبلی را ندارد. آی اچ اس مارکیت گفت بخش خدمات آمریکا در فوریه دچار رکود شده و به پایین ترین حد طی 76 ماه گذشته رسیده است. این اولین بار است که این بخش طی 4 سال گذشته راکد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 828

به "بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان در آستانه رکود قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان در آستانه رکود قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید