بهترین روش مهاجرت کانادا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، روش های مهاجرت به وسیله تحصیل

به وسیله تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و یا شرکت در دوره هایی مانند دوره زبان می توان برای مهاجرت اقدام نموده و ویزای تحصیلی دریافت نموده. شرایط، مقاطع و دوره های تحصیلی ارائه شده توسط کشورهای مختلف متفاوت می باشد و هزینه شرکت در این دوره ها و اقدام از این روش مهاجرتی نیز بسته به کشور، محل و مقطع تحصیلی، طول دوره تحصیل و شرایط متقاضی مانند سطح زبان وی و تسلط وی بر زبان رسمی آن کشور، متفاوت می باشد. به طور مثال، تحصیل در کشور اتریش یا آلمان، بسیار کم هزینه می باشد و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز در صورت درک کافی از زبان بومی آن کشور و تحصیل به آن زبان، از هزینه های تحصیل کاسته می گردد. به طور کلی می توان گفت که جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب به مدرک زبان آیلتس 6، 6.5 و 7 نیازمند می باشند. گفتنی است که در بعضی کشورها با ارائه دوره های زبان، امکان حضور در این کشور و اخذ پذیرش مشروط با نمره زبان پایین تر فراهم است. از جمله این کشورها می توان به اتریش اشاره نمود. توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می توانند خانواده های خود را نیز با فاصله های زمانی گوناگون در کشورهای مختلف به همراه داشته باشند. این همراه شامل همسر و فرزندان عموماً زیر 18 سال می گردد. مهاجرت به وسیله تحصیل از بهترین روش های مهاجرت می باشد.

بهترین روش مهاجرت کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

روش های مهاجرت به وسیله کار

در روش مهاجرتی تحصیلی، امکان اعطای مستقیم اقامت و تابعیت از این طریق نمی باشد. تحصیل در خارج از کشور، منجر به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور نمی شود. برای این امر ضروری است که دانشجو از سایر روش ها مانند دریافت ویزای کاری آن کشور، سرمایه گذاری یا تمدید اقامت خود اقدام نماید. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان، پس از خاتمه تحصیلات خود تمایل به حضور در آن کشور و اخذ اقامت و تابعیت دارند، اغلب به دانشجویان فرصتی چند ماهه که بسته به شرایط کشور و تحصیلات فرد متفاوت می باشد، در اختیار فرد قرار می گیرد تا در این مدت به جستجوی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود برآمده و پیشنهاد کاری دریافت نماید.

مهاجرت به وسیله کار مناسب برای افرادیست که از دانش، تحصیلات، سطح زبان و مهارت و تخصص کافی در رشته کاری خود برخوردار باشند. مهاجرت به وسیله کار برای کشورهایی توصیه می شود که در وهله نخست از نرخ بیکاری پایینی برخوردار بوده و شرایط برای جذب نیروی کار ماهر خارجی مساعد می باشد. در وهله بعد، این روش مهاجرتی در کشور مقصد، منجر به اخذ اقامت یا تابعیت شود.

در کشورهایی همچون اتریش و آلمان، متقاضیان واجد شرایط می توانند در صورت داشتن تحصیل و سابقه کار در مشاغل مورد احتیاج این کشور، ویزای جستجوی کار دریافت نموده و با حضور چند ماهه در این کشور، فرصتی برای جستجوی کار مورد نظر خود داشته باشند. در صورت یافتن شغل مناسب و انعقاد قرارداد کاری، ویزای کاری به این افراد اعطا می شود. در کشورهایی مانند استرالیا و یا کانادا، جذب نیروی کار ماهر به وسیله سیستم امتیازبندی بوده و درصورت کسب امتیاز کافی از مراحل مختلف آن و دریافت دعوتنامه از دولت آن کشور می توانید اقامت دائم آن کشور را دریافت نمایید. مهاجرت به وسیله کار در کشورهای مهاجرپذیری مانند کانادا می که از فرصت های شغلی و اقتصاد مناسبی برخوردار بوده و کمبود نیروی کار ماهر در آن ها به چشم می خورد، از بهترین روش مهاجرت به حساب می آید.

روش های مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

این دسته بندی مهاجرتی، برای افرادی که از تمکن بالا و پشتوانه اقتصادی قوی برخوردار بوده و می توانند به وسیله به کارگیری و یا نمایش میزان دارایی و ثروت خود برای مهاجرت اقدام کنند، بهترین روش مهاجرت به حساب می آید. روش های مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری، متنوع می باشد. برای مثال شما می توانید به وسیله خرید ملک در خارج از کشور، ثبت انواع شرکت، خودحمایتی و تمکن اقتصادی، خرید اوراق قرضه دولتی، ایجاد کارآفرینی و راه اندازی استارت آپ، برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اقدام نمایید. البته تمامی روش های یاد شده منجر به اخذ اقامت نمی شود و شرایط هر یک در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. برای مثال خرید ملک در بعضی کشورها نظیر یونان، پرتغال و اسپانیا، اخذ اقامت و تابعیت را نیز در پی دارد؛ در حالی که در بسیاری از کشورها، خرید ملک صرفاً می تواند یک سرمایه گذاری سودده و مطمئن باشد.

شرایط کشورها برای سرمایه گذاری هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و استارت آپ مانند میزان مبلغ مورد احتیاج و آثار اقامتی و تابعیتی آن با یکدیگر متفاوت می باشد. بعضی کشورها از جمله فرانسه و اتریش نیز با ارائه طرح های خودحمایتی و تمکن اقتصادی، بدون احتیاج به انتقال سرمایه و تنها با نمایش و اثبات میزان دارایی، اقامت خود را به متقاضیان اعطا می کنند.

روش های مهاجرت به وسیله ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به طور قانونی، ازدواج است. البته این روش در صورتی بهترین روش مهاجرت است که ازدواج به صورت واقعی بوده و صحت روابط و احساسات زوجین و تصمیم آن ها مبنی بر ازدواج، تأیید شود. یکی از مدارک مورد احتیاج جهت مهاجرت به وسیله ازدواج، توان اقتصادی تبعه کشور مقصد جهت پرداخت هزینه های زندگی دو نفر می باشد. بعضی کشورها مانند انگلستان و آمریکا، ویزای نامزدی صادر می کنند. مدت اعتبار این ویزا که در کشور آمریکا به نام K1 می باشد، 6 ماه است و در صورتی که در این مدت، ازدواج با تبعه آمریکایی صورت نگیرد، فرد باید به وطن خود بازشود. در صورت ازدواج پس مدت زمان کوتاهی اقامت و سپس تابعیت آن کشور دریافت می شود. دریافت تابعیت کشور مقصد، احتیاجمند تسلط بر زبان آن کشور و آشنایی با فرهنگ آن کشور می باشد.

روش های مهاجرت برای اشخاص خاص

منظور از اشخاص خاص، افرادی هستند که توانمندی های خاصی دارند. این روش برای افرادی نظیر دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران که در گروه اشخاص خاص قرار می گیرند بهترین روش مهاجرت محسوب می شود. شرایط مهاجرت برای اشخاص خاص توسط تمامی کشورها حمایت نمی شود و تنها تعدادی از کشورها هستند که با صدور ویزا برای افرادی این چنین، شرایط مهاجرت آن ها را مهیا می سازند. برای مثال، کشور آمریکا با اعطای ویزا به دانشمندان، امکان حضور این افراد را در خاک خود و فعالیت آن ها حتی به صورت خوداشتغال را فراهم می نماید. همچنین برای ورزشکاران و قهرمانان حوزه های مختلف ورزشی نیز ویزا صادر می شود که مجوز ورود و مهاجرت آن ها به کشور آمریکا و کانادا می باشد. در کشور اروپایی اتریش نیز هنرمندان می توانند با ارائه سوابق کاری و توان اقتصادی، مجوز مهاجرت دریافت کنند.

منبع: اینترنت
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1261

به "بهترین روش مهاجرت کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش مهاجرت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید