تاثیر تغذیه و ورزش بر کاهش عوارض سرطان پروستات

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، درمان محرومیت از آندروژن موجب توقف ترشح تستوسترون و سایر هورمون های مردانه که عامل رشد سرطان پروستات هستند، می گردد.

تاثیر تغذیه و ورزش بر کاهش عوارض سرطان پروستات

به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، توقف این هورمون ها منجر به از بین رفتن توده های عضلانی و استقامت ماهیچه ها و همچنین افزایش چربی بدن می گردد و بیمار را در معرض ریسک بالا دیابت، بیماری قلبی و سایر مسائل سلامت قرار می دهد.

در این مطالعه که شامل 32 مرد بود، محققان دریافتند ورزش در حد متوسط و تغذیه سالم عاملی محافظ در برابر عوارض جانبی ناشی از درمان محرومیت از آندروژن است.

نیمی از مردان در یک برنامه 12 هفته ای ورزش و تغذیه قرار گرفتند، در حالیکه نیمی دیگر تنها تحت آموزش در خصوص بیماری شأن و ورزش قرار گرفتند.

سه ماه بعد از این برنامه، شرکت کنندگان در برنامه ورزش قدرت ماهیچه ها و حرکت شأن افزایش یافته بود و چربی بدن شأن کاهش یافته بود. بیمارانی که در این گروه حضور نداشتند شاهد کاهش مقاومت و قدرت حرکت عضلات و افزایش چربی بدن شأن بودند.

برایان فوچت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: با افزایش چربی بدن و کاهش عضلات در طول هورمون درمانی، این مردان در معرض ریسک بالا ابتلاء به بیماری های مزمن نظیر اختلال متابولیک هستند که پیش عامل ابتلاء به دیابت و بیماری قلبی محسوب می گردد.

از اینرو محققان بر داشتن تغذیه سالم و ورزش در طول درمان تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 168

به "تاثیر تغذیه و ورزش بر کاهش عوارض سرطان پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تغذیه و ورزش بر کاهش عوارض سرطان پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید