کدامیک برای قلب مفید است؛ از دست دادن چربی یا افزایش عضله؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیقات تازه نشان می دهد، برای سلامتی قلب جوانان در درازمدت کاهش وزن از عضله سازی مفیدتر است.

کدامیک برای قلب مفید است؛ از دست دادن چربی یا افزایش عضله؟

به نقل از یو اس نیوز، افزایش عضله در دوران جوانی، مسئله قلبی عروقی ایجاد نمی کند اما از دست دادن چربی برای قلب فواید بیشتری به همراه دارد.

جاشوا بل، محقق ارشد این تحقیق، یکی از محققان ارشد همه گیرشناسی در دانشگاه بریستول، انگلستان می گوید: ما بی تردید همیشه ورزش کردن را تشویق می کنیم.

وی گفت: مزایای سلامتی زیادی در مورد عضله سازی وجود دارد و قدرت به خودی خود یک غنیمت است. ما فقط باید انتظارات را در مورد اینکه عضله سازی به راستی برای جلوگیری از بیماری های قلبی می تواند مفید باشد، کاهش دهیم و بدانیم افزایش چربی محرک اصلی در این زمینه است.

محققان بیش از 3200 انگلیسی متولد دهه 1990 را بررسی کردند. نتایج نشان داد، در افرادی که دوران نوجوانی و جوانی چربی از دست داده اند نسبت به افرادی که عضله سازی کرده اند احتمال بسیار کمتری وجود دارد که تا سن 25 سالگی عوامل خطرزایی مانند افزایش قند، التهاب یا کلسترول بد را توسعه دهند.

شرکت کنندگان برای ارزیابی سطوح چربی بدن و توده بدون چربی در سنین 10، 13، 18 و 25 سالگی اسکن شدند و تست های قدرت گرفتن دست هم در 12 و 25 سالگی ارزیابی شد.

بل توضیح داد که در سن 25 سالگی، شرکت کنندگان تحت آزمایش فشار خون و آزمایش خون قرار گرفتند تا سطح حدود 200 عامل متابولیک به نام دروازه ای برای بیماری های قلبی و سایر مسائل سلامتی ازجمله انسولین، پروتئین واکنشی سی، کلسترول، تری گلیسیرید، گلوکز، کراتینین و اسیدهای آمینه شاخه دار تجزیه و تحلیل شود.

به نظر می رسد، برای کاهش عوامل خطرزای بیماری قلبی، تغییرات در چربی بدن بسیار بیشتر از تغییرات در ماهیچه ها اهمیت داشته باشد.

وی اضافه نمود: با برخی اقدامات مانند کاهش سطح کلسترول بد به نظر می رسد که کاهش چربی تا پنج برابر بیشتر از افزایش عضلات محافظت کننده باشد.

بل می گوید: افزایش عضلات فقط در نوجوانی، بین 13 تا 18 سالگی مفید است. این زمان پرمشغله رشد و بلوغ ممکن است زمانی باشد که ما هم باید برخی از افزایش عضلات را تقویت کنیم و مزایای قلبی بعد از آن کم می شود.

در حالی که ماهیچه ها برای پیامدهایی مانند تحرک و استقلال مهم هستند، به نظر می رسد که کنترل چربی در مورد حفظ نشانگرهای بیماری قلبی در اولویت واقع شده است.

بل تاکید کرد که این یافته ها بسیار مهم هستند زیرا زمینه ناراحتی های قلبی آینده در بین جوانان و نوجوانان را بیان می کنند.

لونا سندون دانشیار دانشکده حرفه های بهداشتی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در دالاس که یافته های این تحقیق را مرور کرده است، گفت: به جای تمرکز بر چربی سوزی بعدی، هدف شما باید از ابتدا ممانعت از افزایش چربی اضافی باشد.

سندون می گوید: برای حفظ وزن سالم بدن در طول دوران کودکی و نوجوانی، عادات تغذیه سالم و فعالیت را از ابتدا ایجاد کنید تا بهترین فرصت شروع عوامل خطرزای بیماری های قلبی در مراحل اولیه کاهش یابد و منظور از ابتدا، در رحم و در دوران نوزادانی است.

سندون توصیه کرد که باید بر آموزش والدین در مورد بارداری سالم و الگوهای تغذیه سالم تمرکز شود.

وی می گوید: تغذیه با شیر مادر، غذاهای سالم کامل و وعده های متناسب با سن در دوران نوزادی و اوایل کودکی حائز اهمیت هستند.

سندون هشدار داد که محدود کردن کالری در دوران کودکی به طور کلی ایده خوبی نیست، زیرا این موقع، زمان رشد است. کالری ها و غذاهای با کیفیت برای رشد و تکامل مناسب مورد نیاز هستند. ورزش و تمرین هم می تواند راهی عالی برای حفظ تناسب اندام در حال رشد باشند.

سندون تاکید کرد: بازی فعال تا حد زیادی به حفظ تناسب اندام بچه ها بدون تمرکز بر چربی بدن کمک می کند. همچنین بچه ها فعال ممکن است این عادات فعال بودن را در بزرگسالی ادامه دهند.

نتایج این تحقیق به تازگی در مجله PLOS Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1798

به "کدامیک برای قلب مفید است؛ از دست دادن چربی یا افزایش عضله؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدامیک برای قلب مفید است؛ از دست دادن چربی یا افزایش عضله؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید