تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات به معلمان واگذار می گردد؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: در پیش نویس شورای عالی آموزش و پرورش که منتظر تأیید ستاد ملی کروناست، بیشترین مسئولیت درباره برگزاری کلاس ها و امتحانات بر عهده معلم خواهد بود .

تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات به معلمان واگذار می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، احمد‬ عابدینی امروز در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی گفتگوی علمی در مورد آخرین دستورالعمل های ابلاغی برای برگزاری کنکور و امتحانات مدارس و دانشگاه ها و مسائل ایجادشده در نظام آموزشی کشور گفت: بیماری کرونا پدیده ای است که همه دنیا را درگیر نموده است. در چنین شرایطی که سابقه مشابهی نیز ندارد، کشورها معمولاً خیلی آمادگی لازم در سطح اجتماعی و مالی و همچنین آموزشی را ندارند و بنابراین خیلی از اقدامات به شکل آزمایش و خطا انجام می گیرد.

وی همچنین بیان نمود: خوشبختانه ظرفیت های فضای مجازی به یاری آموزش و پرورش آمد و توانست از این ظرفیت استفاده کند و جهت خود را پیدا کند و دانش آموزان را با روش دیگری از آموزش راهنمایی کند. قاعدتاً این روش در نوع خود به ویژه در ایران جدید و تازه است و به همین دلیل آسیب ها، مسائل و موانعی دارد.

عابدینی گفت: مدیران باید از ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده نمایند و آسیب های آموزش مجازی را تغییر دهند. البته ما معتقدیم این نوع آموزش به هیچ وجه نمی تواند جایگزین آموزش های مرسوم و معمول گردد و اساساً هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین معلم و آموزش حضوری گردد اما به هرحال انجام این روش جایگزین از روی ناچاری است .

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در ادامه به امتحانات دانش آموزان اشاره نمود و بیان داشت: دانش آموزانی که باید امتحان نهایی بدهند، از بقیه دانش آموزان تفکیک شده اند و وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام نموده که آزمون های نهایی به صورت حضوری خواهد بود .

وی اضافه نمود: تصمیم گیری درباره شیوه برگزاری امتحانات آخر سال به ستاد کرونا واگذار شده است و پس از تعطیلات نوروز نیز دو جلسه در شورای‬ عالی آموزش و پرورش ویژه برگزاری امتحانات برگزار کردیم و تصمیم شورای عالی به ستاد ملی کرونا ارسال شده است و منتظر پاسخ نهایی این ستاد هستیم. در این پیش نویس بیشتر آمده است که بیشترین مسئولیت درباره برگزاری کلاس ها و امتحانات بر عهده معلم باشد .

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 984

به "تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات به معلمان واگذار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات به معلمان واگذار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید