تغییر موضع غیرمنتظره تاج در مورد قرارداد ویلموتس، وقتی رئیس پیشین فدراسیون علیه منافع ملی عمل می نماید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نگاه مهدی تاج به قرارداد مارک ویلموتس تغییر نموده و می خواهد وزیر ورزش را مسبب انتخاب این مربی بلژیکی معرفی کند.

تغییر موضع غیرمنتظره تاج در مورد قرارداد ویلموتس، وقتی رئیس پیشین فدراسیون علیه منافع ملی عمل می نماید

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، مهدی تاج تا پیش از این همیشه تأکید بر این داشت که مارک ویلموتس مربی حرفه ای و نجیبی بوده و طبیعی است که قیمت چنین مربیانی بالاست اما در حال حاضر در کوشش است تا انتخاب این سرمربی را به وزارت ورزش ربط دهد. آن هم در روز هایی که فوتبال ایران به خاطر دخالت های دولت در خطر تعلیق از سوی فیفا نهاده شده است.

در واقع رئیس پیشین فدراسیون فوتبال میخواهد تا نقش فدراسیون را از موضوع انتخاب ویلموتس خارج نموده و در عوض نقش وزیر ورزش را در این موضوع پررنگ کند. در شرایطی که پیش از این فیفا بارها به این موضوع اشاره نموده بود که دولت ها اجازه دخالت در امور فدراسیون های فوتبال را ندارند و الان هم نسبت به این موضوع خیلی حساس شده است. حتی فدراسیون فوتبال به خاطر حضور وزیر ورزش در مجمع انتخاباتی خود در خطر تعلیق نهاده شد و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ناچار شدند نام وزیر را از اساسنامه حذف نمایند تا خطر تعلیق رفع گردد.

مهدی تاج با مطرح کردن نام وزیر ورزش به عنوان مسبب انتخاب مارک ویلموتس درواقع به ضرر منافع ملی عمل نموده و کار غیرحرفه ای و البته با هدف را انجام داده است. تاج حتی حاضر شده ریاست خود در فدراسیون فوتبال را با دخالت وزیر ورزش زیر سوال ببرد اما با این حال در این مقطع حساس چنین موضوعی را مطرح و فیفا را بیش از پیش نسبت به دخالت دولت در فدراسیون فوتبال حساس تر کند. کاری که جز عمل کردن علیه منافع ملی نام دیگری نمی گردد روی آن گذاشت.

تاج همان فردی است که پست ریاست فدراسیون فوتبال را ارث پدری خود می دانست و از هر راهی برای ماندن در سمت خود و بازنشسته نشدن استفاده می کرد و نهایتاً به خاطر ناراحتی قلبی از سِمت خود کناره گیری کرد. شاید او چون می دانست دیگر در فدراسیون نخواهد ماند چنین قرارداد ننگینی با مارک ویلموتس بست تا آسیب شدیدی بر پیکر پرطرفدارترین ورزش ایران بزند. مطمئنا بدهی 140 میلیارد تومانی به ویلموتس در صورت برنده شدن وی در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش می تواند کمر فدراسیون فوتبال را بکشند و باعث گردد تا سال های سال حتی به سرمربی عظیم خارجی برای تیم ملی فکر هم نکنیم.

جالب است مهدی تاج در زمانی که فدراسیون درگیر مسائل اقتصادی بود، از بانک مرکزی و دولت یاری می خواست ولی برای دیگر مسائل بر این باور بود که هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حق دخالت در امور فدراسیون فوتبال را ندارد.

آنچه معین است نهاد های امنیتی نباید به سادگی از قرارداد ننگین فدراسیون تاج با ویلموتس عبور نمایند و افرادی چون محمدرضا ساکت و محمود اسلامیان نیز در این زمینه باید جوابگو باشند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1045

به "تغییر موضع غیرمنتظره تاج در مورد قرارداد ویلموتس، وقتی رئیس پیشین فدراسیون علیه منافع ملی عمل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر موضع غیرمنتظره تاج در مورد قرارداد ویلموتس، وقتی رئیس پیشین فدراسیون علیه منافع ملی عمل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید