توانمند سازی جوامع محلی در حوزه گردشگری با اجرای طرح جامع گردشگری

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری این استان تا سرانجام سال 1400 اجرایی می گردد.

توانمند سازی جوامع محلی در حوزه گردشگری با اجرای طرح جامع گردشگری

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه هم اکنون با همکاری یکی از دانشگاه ها در دست تهیه است و بر اساس پیش بینی ها در ماه های آینده به اتمام می رسد.

او گفت: در این طرح به ظرفیت های توریستی استان، توانمند سازی جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی در زمینه مشاغل توریستی پرداخته شده است.

صفایی بیان نمود: در طرح یاد شده به توانمند سازی جوامع محلی در حوزه توریستی پرداخته می گردد که به توسعه پایدار این منطقه ها یاری می نماید.

او مطرح نمود: هدف گذاری برای ایجاد اشتغال زایی از دیگر سرفصل های این طرح جامع است که به خوبی به آن پرداخته می گردد.

صفایی مطرح نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تهیه این طرح تا خاتمه سال نهایی و آماده اجرا خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و توریستان در ایام مختلف سال است.

افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از هزار توریست خارجی و چند میلیون توریست ایرانی از جاذبه های این استان تماشا می کردند که هر سال نیز افزایش می یافت.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1928

به "توانمند سازی جوامع محلی در حوزه گردشگری با اجرای طرح جامع گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمند سازی جوامع محلی در حوزه گردشگری با اجرای طرح جامع گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید