ثبت تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نماینده نیکشهر و ایرانشهر قانون بیمه هنرمندان صنایع دستی را یکی از اقدامات مهم و حمایتگرانه مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

ثبت تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد

محمدنعیم امینی فرد نماینده نیکشهر و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این مصوبه مجلس به منظور تامین آینده هنرمندان صنایع دستی انجام گرفت.

او در ادامه به هنرمندان روستای تنگه سرحه شهرستان نیکشهر اشاره کرد و گفت: حصیربافی، هنر رایج میان مردم این روستاست. بیش از 80درصد اهالی با این هنر آشنا هستند و دو کارگاه شناسنامه دار هم در این روستا فعال است.

امینی فرد در ادامه توضیح داد که ساکنان این روستا حصیربافی را به صورت سینه به سینه و از بزرگ تر خانواده یاد می گیرند؛ هنری که بر اساس مهارت فردی و خلاقیت افراد شکل می گیرد.

او تاکید کرد: حصیربافی نقش بسزایی در اقتصاد تنگه سرحه دارد، معیشت بسیاری از مردم از همین راه است و به همین دلیل باید زمینه را برای اقتصاد پایدار در زمینه صنایع دستی فراهم کنیم.

نماینده نیکشهر و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد ثبت روستای تنگه سرحه را به عنوان روستای ملی حصیربافی، اقدامی درجهت توسعه این منطقه اعلام کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 243

به "ثبت تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید